Oisko kellään hyviä vinkkejä,kuinka saan kohta 9 kk.n ikäisen saksanpaimenkoirani lopettamaan yöpissailun?

On ollut jo monta kuukautta sisäsiisti,MUTTA joka yo 3-4 tunnin välein pyrkii ulos ja eikun vaatteet niskaan ja pikapissalle ja takas nukkumaan.Oppi varmaan tälläsen tavan siinä sisäsiisteyttä opetellessa ja jäi sille jotenkin "päälle".Mutta kun ois niin ihanaa nukkua koko yö kunnolla.Nyt on hyvät neuvot kullanarvoisia...

Lisätty: 07.02.2010 - 21:45

Siis poikakoira on ja kyllä kuvassa pää kallellaan odottelee vastauksia...Kiitos kaikille vastauksista ja täytynee ruveta sitä lääkärijuttuu miettiin.On kyllä muuten hirmu terve ja energinen, vai onko tuossa virtsatulehduksessa muita oireita??Olen päivät kotona joten tuo pissarytmi taitaa olla läpi vuorokauden sama.

Lisätty: 08.02.2010 - 09:38

Hei Illusio. Olen itse ajatellut sitä samaa että koira "opettanut minut...Tossa 6kk paikkeilla se oppi sisäsiistiksi,kun tosiaan käytin sitä usein ulkona ja luulen että se kuvitteleekin että näin toimitaan.Heh,muuten ihan kuin kostoksi nuori herra nukkui viime yönä 8 tunnin yöunet =)

Avainsanat: koiran yöpissailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2010 - 12:51

8-vuotiaana Fiina-koira alkoi vaatia yöpissalle, syynä oli virtsatietulehdus.
eläinlääkärille ja antibioottikuurin sai.

täällä keskustelua asiasta:
keskustelu.plaza.fi/ellit/ko...issiminen/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2010 - 12:43

Minun tuttava koirat ainakin tahtovat aamulla aikaisin mennä ulos, on pojalla, tyttärellä ja naapurissa koiria joita pitää ulkoiluttaa tarpeisiin useastikin , ovat koirat samanlaisia kuin pienet lapset, huomiota saavat kun vaan tahtovat, tai aika käy pitkäksi, erilaisin keinoin kylläkin. Minulla on 2 sisäkissaa, 2 lasta, 4 lastenlasta ja koiravahtina olen ollut paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 17:51

Onko sulla sakemannipoika tai -tyttö?Tutkihan eläinlääkärillä tosiaan virtsatietulehdusmahdollisuus,helpotus voi löytyä sitä kautta.Muuten voisit rajoittaa veden "syömistä" iltasella ja kokeilla sitäkin,myös lumen syönti lisää pissailun tarvetta.
Onko hän muuten kuvassa?Nätti mikä nätti,hienosti korvat pystyssä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 19:25

Voisit vaikka käydä eläinlääkärille näyttäytymässä. Voit sulkea tulehduksen pois, kun tarkastetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 20:31

Olen ihan samaa mieltä..että kannattaa käyttää eläinlääkärissä...Viittaa kyllä siihen..että voi olla virtsatulehdus..kun todella usein pissahätä..ei ole ihan normaalia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 02:15

Ell-käyntiä varten pitää ottaa pissanäyte, mutta sen suhteen sua kyllä ohjeistetaan, kun soitat ajan. Meidän pappakoiralla oli verta virtsan seassa ja virtsatietulehdus kyseessä. Se pissasi todella hitaasti ja todella usein.

Jollei ell löydä mitään vikaa koirasta, ota pari tuntia ennen nukkumaan menemistä juomakippa pois lattialta, ettei se käy ajankulukseen juomassa. Jos koira on nyt yhdeksän kuukautinen ja on sun sanomasi mukaan ollut jo "monta kuukautta sisäsiisti", miten aikaisin se sen oikein on oppinut? Kyseessä on kuitenkin vasta pentu tai nuori koira. Ei siltä voi vaatia mitään mielettömän paljon, sillä ei se välttämättä pysty vielä fyysisesti pidättelemään niin kauan.

Toiseksi mun on pakko varmistaa, että saahan koira aktivointia? Koira on mielettömän fiksu ja sulla on siinä kaiken lisäksi palveluskoira. Se on saattanut opettaa sinulle, että sinun kuuluu nousta yöllä ja käydä sen kanssa ulkona :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 02:16

Lääkäriin vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 21:26

työnnä senpää siihe kusee ja vie illal pitkälle lenkille oikeesti toimii ainki meillä ellei sill oo sit jotai mut eläin lääkäri pystyy auttaa siihe