oletko seurannut luontoa

kyllä vain nämä lapin pöllöt ja kotkat on upeita lintuja.. nytkin voi seurata kuinka ne aloittaa kevään vieton antakaa rauha meidän upeillle kotkille..vapaus ,se on tunnus näile linnuille , ihailetko sinäkin näitä lintuja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2010 - 07:59

näin runsasluminen talvi ja kylmät pakkaset aiheuttaa nälkävuoden pöllöille. huono myyräkanta, ja hankala saalistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2010 - 00:36

Kuka nyt kukista ja mehiläisistä enää puhuu... sehän on niin yesterday!
>
> Pieni poika kysyy isältään: 'Isi, miten minä tulin maailmaan?'
>
> Isä vastaa: 'Nooh, siinä kävi sillä tavalla, että eräänä päivänä äitisi ja
> minä tapasimme netin keskusteluryhmässä.
> Sovimme treffit sähköpostilla ja tapasimme virtuaalikahvilassa.
> Siellä livahdimme salaiseen huoneeseen, missä äitisi suostui lataamaan
> tavaraa kovalevyltäni.
>
> 'Mitä sitten tapahtui?'
>
> 'Juuri kun aloitin latauksen, huomasimme, että olimme unohtaneet kytkeä
> palomuurin päälle.
> Siinä vaiheessa olikin sitten liian myöhäistä painaa 'poista' -nappulaa,
> joten yhdeksän kuukauden kuluttua tietokoneidemme näytölle ilmestyi
> pop-up-ikkuna, jossa luki, että olemme saaneet postia!'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 08:42

Kyllä seuraan luontoa, mutta en ole vielä kevään tulon merkkejä nähnyt. Hiiriä ja myyriä ei ole näkynyt viime talven tapaan joten niitä saalistavia lintuja lienee menehtynyt. Odotan kovasti kevään tuloa monestakin syystä ja on paljon mielenkiintoista seurattavaa valon lisääntymisen myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 09:08

aamuisin aina pääskyset tulee puutarhan yläpuolelle syömään aamupalaa,siinä pihalla istuessa ja aamukahvia juodessa on mukava aloittaa uusipäivä,uusia perhosiakin tulee lähes päivittäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 09:47

Seuraanpa hyvinkin.
Asettelen talipallot niin, että näen tiaiset ja varpuset sohvalla istuessa.
Fasaaneille ja rusakoille kannan ruokaa kuusen juurelle. Fasaanit yöpyvät siinä puussa, joten aamiaiselle ei tarvitse kuin hypätä oksalta.
Tämä on senverran urbaani ympäristö, että pöllöjä ei sentään näy. Kotkia näkyy joskus korkeuksissa pienenä pisteenä.
Kaverin mökillä niitä voi ihailla ikkunasta, kun istuvat kuusen latvassa läheisessä saaressa. Upea lintu niin läheltä nähtynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 11:20

kyllä luonto jo heräää kevääseen,,tintit laulavat kovasti ja tämä valon määrä. Eikö se ole mahtavaa??

sofietta66

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 22:37

Kyllä seuraan: västäräkit odottavat täällä jo Suomeen muuttoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 19:16

Seuraan kovastikkin luontoa ja eläimiä.Minulla ei noita komeita kotkia täällä näy.Viikottain lisäilen ruokaa ,automaatteihin.Nyt huomaa kuinka kevät ja valo saapuu .Aamusella kajastaa aikaisin valo ja taasen pitkään jo illastakin.Linnut tulevat puiden latvoihin aikaisin aamulla ja laulavat ,lentävät ihan kun pesäpuuhia ajatellen.Kyllä on ihan toinen meininki kuin kovalla pakkasella.Aikaisin aamulla monesti meillä tässä pihapiirissä, varpus pöllö joka hyökkää ensiksi tuleisiin pikkulintuihin .Ottaa ruokintapaikalta kiinni.Eikä irrota vaikka kuinka hätyyttää.Kynttilänpäivänjälkeen valonmäärä lisääntyy
hurjasti ,viikottain. Kesäaikaan siirryttäessä noin 6 viikkoa, olemme eri lukseissa.Se saa ihmeitä aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 19:23

Aika vähän seuraan mutta kyllä linnunviserrys tänä aamuna sai mielen ihan keväiseksi. Toki keväämmällä sitten on mukana seurata lintujen pesimäpuuhia. Yhtenä keväänä ei voitu mennä parvekkeelle pitkään aikaan, kun lintu teki sinne pesän ja hautoi ja ruokki poikasia. Emme millään hennoneet häiritä perherauhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2010 - 17:48

Seuraan luontoa päivittäin.On upeata katsoa ja kuunnella lintujen keskinäistä kommunikaatiota. Niillä on ihan omat perhekunnat, omat äänimerkit esimerkiksi.Suuren kuusen latvasta aamuisin kuuluu hauska tervehdys, kun mieheni menee ulos. Tuntevat tämän ihmisen. Pienet linnut ruokitaan ensin, sitten on isompien vuoro.Kaikki menee tutun kaavan mukaan.
Luontokappaleet ovat tosi viisaita.