Makuasioista ei voi kiisellä??Moni tuntuu inhoavan varsiselleriä..niinkuin minäkin aikanaan...

Yksi vinkki.. laittakaa keiton tai pataruuan sekaan..antaa hyvän maun..Minä opin syömään aikanaan..kun piti keittää laihdutus keittoa....Kaalia,selleriä,porkkanaa ja sipulia...Poistaa kyllä nestettä selleri..olen sen huomannut..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 19:18

niinhän se on äidit ja tyttäret,
joku teistä kaikista tykkää,
eikä kenestään kaikki

edellisten lisäksi varsiselleri sopii erittäin hyvin useimpien sienien kanssa, vihannes wokkiin jne.

(kuminanvierastajiakin täällä näytti olevan, kokeilkaapa kerran kaalilaatikkoon, ensin varovasti ja ei aikaakaan kun huomaatte roikasevanne sitä oikein reilusti laatikon mausteeksi)

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 20:21

hyiiii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 20:35

Selleri tyynyn alla ja hyiiiiiiiiiiiiii niin kaikki saa hyviä vastauksia.
Miksi pitää vastata jos ei kertaakaan ole mitään sanottavaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 21:32

Ei ikipäivänä! Kyllä se selleri sittenkin on niin äklö tuttavuus että ei tuu meille!
Haistan ja maistan pienen rippusenkin mm. salaattiin piilotettuna että siinäpä sitten on koko sapuska pilalla. Ei maha mittään tälle!
"Maku asia sano koira kun".....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 22:27

ihan siedettävä maku, ei häiritse missään yhteydessä, ilmankin tulee toimeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 08:49

No niin. Sen laihdutuskeiton keitän ilman selleriä, ehdottomasti. Minusta ei tule sellerin ystävää olen sen verta usein sitä maistellut ja kerta kerralta se on kamalampaa. Se aiheuttaa myös närästystä minulle. Laihdutuskeittoon laitan hieman punajuurta sillä sehän puhdistaa elimistöä, tukee aineenvaihduntaa yms. Kaalin ym. kanssa kiehuessaan laihdutuskeitosta ei edes tule kovin punaista.
puutarha.net/index.asp?s=/ar...juures.htm ....
No niin taisin eksyä taas aiheesta, sorry.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 17:58

Rrrrrrrrrrrrakastan varsiselleriä,semmoisenaan sekä espanjalaisen kylmän gazpacho-keiton raaka-aineena kurkun,paprikan,sipulin yms.lisäksi.Kaunistaa BloodyMaryn,narskuvaa syötävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 18:55

No makuasioistahan nimenomaan pitää kiistellä ja jutella. Eihän kaikki miellytä kaikkea se on selvä, mutta eihän siitä mitään tulisi jos aina oltaisiin joka asiasta samaa mieltä. En tiedä poistaako nestettä vai lisääkö mutta erittäin hyvä lisä kasviskeitossa se jokatapauksessa on. Olen järsinyt sitä raakanakin ja alas on mennyt ja ulos tullut muualta kuin yläkautta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 09:07

Makuasiat ovat makuasioita ja saavta yöskin olla. Painon kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia joten mitään "poppakuureja" ei ole tarvinnut käyttää.
Sellerin maku on kyllä aika hallitseva eli maku menee yli kaiken muuan maun eikä se edes sovi kaikille.
Ylipainoisille liikunta on parempi vaihtoehto kuin keitot ja konstit.