Ruuan säilyminen. Mulla oli kana ruoka säilytyksessä parveekkeela, siellä kun oli ikään kuin pakastin -15- -20, ja nyt vaan -3.

En taida syädä. KYsymys kuuluukin:
Eli mikä pitää olla pakastimen / pakkassäilytyksen oikea tai vähimmäis astemäärä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 17:30

www.martat.fi/neuvot_arkeen/...astaminen/
Pakasteet tulee säilyttää -18°C:ssa tai sitä kylmemmässä. Kontrolloimattomissa oloissa sulanut herkästi pilaantuva tuote on elintarvikkeeksi sopimaton.
www.edu.fi/oppimateriaalit/p...aminen.htm

en kyllä söisi sitä ruokaa enää. olen senverran ennakkoluuloinen.

Kysyjän kommentti

Kaikki vastaukset otettiin huoleella huomioon.
Se onttopohjan juttu oli myös aika hauska.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2010 - 15:34

Eikös se -18 ole raja pakastimessa..Syö ruokasi vaan..kun ollut niinkin kylmässä..ruoka sulaa tosi hitaasti..kun on jäätynyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 15:55

Kuten liisukka yllä loihe lausumahan käsittääkseni -18 astetta tuo vähimmäis, jonkin aikaa voip ja saa heitellä alemmakskin ja nyt riippuupi sit siitä, voikos kananpoikoo viel syömiseen käyttää siitä, jotta kuinka kauan se täs -3 asteessa ollunna, ite kyllä käyttäsin viel viikonkin päästä ruuaksi tuon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 17:00

Kyllä sen varmaan syödä voi kannattaa vaan lämmittää tosi hyvin kun on sulanut:) Kana tosin on se kaikista hankalin juttu majoneesin kera tuossa pilaantumis asiassa - nooh - kyllä se jauheliha taitaa mennä kanan ohi..
Jos se kana ei ole välillä sulanut ja taas jäätynyt niineipä siellä mikrobit juhli - kun pakaste sulaa niin silloin se pöpöjen toiminta alkaa joten lämmitä kana kunnolla siis:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2010 - 17:03

Syö vaan, vastahan se on sulamisvaiheessa. Ei pitäisi olla pilaantunutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 18:35

Sulattaisin kanan, sitten haistelisin ja varovasti maistelisin, ennenkuin päättäisin, lämmintänkö vai heitänkö pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 19:57

Jussi sai joululahjaksi papukaijan. Papukaija oli täysikasvuinen, mutta asenne oli pahin mahdollinen ja sanasto oli kauhea. Joka toinen sana oli voimasana; ne jotka eivät olleet voimasanoja, olivat vähintään tuhmia.

Jussi yritti muuttaa linnun asennetta lakkaamatta sanomalla sivistyneitä sanoja, soittamalla pehmeää musiikkia.... kaikkea, mitä hän vain osasi ajatella. Mikään ei auttanut. Hän karjui linnulle ja lintu vain peheni. Hän ravisteli lintua ja lintu tuli hullummaksi ja tuhmemmaksi.

Viimein epätoivon hetkellä, Jussi pisti linnun pakastimeen. Muutaman minuutin hän kuuli linnun kiroilevan, rääkymistä, potkimista ja kiljumista ja sitten yhtäkkiä, siellä oli täydellinen hiljaisuus.

Jussi pelkäsi, että hän oli todella satuttanut lintua ja nopeasti avasi pakastimen oven.

Papukaija asteli tyynesti ulos ojennetuille käsille ja sanoi: "Olen pahoillani, että loukkasin sinua kielenkäytölläni ja käytökselläni ja pyydän sinulta anteeksiantoa. Yritän korjata käytöstäni".

Jussi oli ällistynyt muutoksesta linnun käytöksessä ja oli aikeissa kysyä, että mikä oli aiheuttanut muutoksen, kun papukaija jatkoi: "Saanko kysyä, että mitä tuo kana oikein teki?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 23:12

Anna ketulle tai naapurisi kissalle joka ulkoilee ilman valjaita ja lupaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 14:49

Jos sulaa kokonaan ja jäätyy uudelleen niin silloin on peli menetetty. Monihan ottaa tavaraa pakkasesta jääkaappiin sulamaan ja antaa olla siellä jopa pari päivää ennen syömistä. Itse valmistaisin tuon kyllä, mutta en laittaisi enää pakastimeen.