Miten saisi ruuasta värjääntyneet muoviastiat kirkkaiksi.

Mauseista curry ..eli karri..joka värjää muoviastiat tosi pahasti..enkä saa millään niitä puhtaan näkösiksi..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 22:15

Kyllä on muovin laadusta kyse, sillä ei kaikki värjäänny. Olen noita kippoja kokeillu ja käytelly, joten etsi sellaisia, mitkä ei ole pehmeää muovia, vaan KOVAA !

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.Sulkis.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 18:42

Sorry, ei millään. Uskoisin.
Minä kokeilisin raakaa kloritea.
Marttojen vinkkejä täällä. www.martat.fi/neuvot_arkeen/...at_pinnat/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 18:47

itse ainakin olen tullut siihen tulokseen,
että kun ei enää kärsi katsella niin pistän pois käytöstä,
myrkkyjä ei paljoa viitsi kokeilla kun kukaan ei osaa sanoa mitä ne muovista irroittavat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 19:29

Osta jatkossa laadukkaampia rasioita ja huuhtele ne kylmällä vedellä joka kerta ennen käyttöön ottamista.
Joku kyseli juuri vähän aikaa sitten, että miten sai muovipurkit puhtaaksi, kun oli säilyttänyt niissä säilykekurkkuja. Jollei astiaa ole jollekin tarkoitettu, ei se voi sitä kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 19:50

Muoviastia kun jostain imaisee väiä itseensä se myös siinä pysyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 19:57

Todennäköisesti se väri imeytyy syvemmälle muoviin eikä vaan pintaan.

Lisätty: 05.02.2010 - 19:35

Tuli sama vastaus.Kirjottelimme ilmeisesti yhtäaikaa

Lähteet:
Monenlaisen muovinjalostusprosessin kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 20:12

Itse kokeilin etikat ja ruokasoodat mutta kloritea ei kannata edes kokeilla kun saat vain värivian lisäksi niihin myrkkypinnan.Karhuntassulla värin saa pois mutta muovipinnan se karhentaa ja sitten väri tunkeutuu entistä syvemmälle.Esteettinen juttu se väri vaan on mutta eihän se niin vakavaa ole ja voihan astiat vuorata nätiksi kiiltävällä foliolla jos on "hienoja"vieraita tulossa....;O.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 20:41

Mun ns kalliimmat muoviastiat yhtälailla värjääntyvät, kun et kehtaa enää käyttää niin heitä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2010 - 20:49

Ei lähde värit pois. Montaa erilaista keinoa olen kokeillut myös minä. Ne on vaan heitettävä pois, ja hankittava uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 22:01

Haitanneeko tuo ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 08:43

Ei millään, kannattaa vain heittää ne pois. Meidän taloudessa ei ole minkäänlaisia muoviastioita, inhoan niitä. Kun pinta kuluu, lika tarttuu helposti ja lähtemättömästi. En ymmärrä voiko joku laittaa muoviastian ruokapöytään..... ruoanvalmistusastiana sen jotenkin ymmärtää.
Muoveissa on myös myrkkyä eikä sen takia kannata harrastaa voimakasta puhdistusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 09:10

Vaikka muovi tuntuu kädellä kokeiltaessa sileältä, voi siinä olla yllättävän huokoinen pinta, joka kerää helposti epäpuhtauksia.
Kannattaa heittää vanhat muoviastiat menemään ja ostaa uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 16:11

Jos on ruokasoodaa tarjolla niin kokeile sitä.
Soodaa kippoon, pikkasen vettä ja hankaa sormilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 02:40

Osta uudet.