mitä lumi on koostumukseltaan

Lisätty: 04.02.2010 - 14:28

onko lumi jäätynyttä vettä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 14:33

Lumi on jääkiteiden ja ilman muodostamaa kuohkeaa ainetta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.02.2010 - 14:37

Vettä se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 17:30

Lumi on vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 18:57

Lumi on jäätynyttä vettä mikä muuttuu lumihiutaleiksi..kun tulee lämmintä taas muuttuu vedeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 20:12

"puhdas" lumi on kiteytynyttä vettä, mutta yleensä sisältää useanlaisia epähuhtauksia joita monenlaiset päästöt aiheuttavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 20:28

Se on vettä ja jos ei olisi vettä, kukaan ei oppisi uimaan, ja kaikki hukkuisivat:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 20:28

Kuusisakaraiset lumikiteet kiteytyvät suoraan vesihöyrystä ja tiiviit jäärakeet vesipisaroista. - Snow
Lumirakeita voi sataa myös pienien jäärakeiden kanssa samanaikaisesti. - Graupel

Lumikiteitä; fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos...entley.jpg
images.google.fi/images?sour...CBkQsAQwAA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 21:19

Kauniiksi kiteytynyttä vettähän tuo on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 21:32

Näinhän se on, että vettä se on. Ja vesipisaran muodostumiseen tarvitaan aina jokin tiivistymishiukkanen, esin pölyhiukkanen tai pienen pieni ötökkä. Eli siis niin kaunista kuin lumikin on valkoisena, on siinä aina epäpuhtauksia.

Eivätpä ole ihan hukkaan menneet maantiedon tunnit, vaikka välillä siltä tuntuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 21:32

Kiteiksi jäätynyttä vettä sataessaan, mutta kasaantuessaan kinoksiksi kiteinen muoto saattaa rikkoontua, ja muodostua esim. tykkylumeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2010 - 22:03

vahtomuovii ja vettä