Haittaako nälkä näköä?

aamuteeveen pohdintoja seurasin.

Avainsanat: nälkä ruoka näkö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 11:01

joidenkin tutkimusten mukaan nälkä saattaa aiheuttaa jopa 20 % heikkeneminen näkökyvyssä

- pitkäaikainen nälkä vaikuttaa myös ulkonäköön sitä heikentävästi -

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2010 - 07:48

Ei minun näköäni ainakaan kun minulla ei ole nälkä, olen aina ehtinyt syömään ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 08:28

Ei se näköä haittaa mutta joskus saattaa hermo mennä nopeammin, kun on oikein nälissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 08:32

Kyllä se haittaa näköä...verensokerin laskettua liian alas voi todellakin näkö sumentua. Just äskettäin olen kokenut sen vaikka en diabeetikko olekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 08:45

niin se siettä töllössä väitti että haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 09:05

Joo, mä näen helponnin "punaista" :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 10:50

En tiedä sitä oikein sanoa.Mutta kyllä se varmaan ennen pitkää nälkäisenä oleminen tekee sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2010 - 12:55

Haittaa se, jos vaikka pyörtyy nälän aiheuttamasta heikkoudesta, niin eihän sitä mitään näe silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 14:28

Jos ja kun verensokeri laskee tarpeeksi alas, tulee kyllä aistiharhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 14:38

haittaa se .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 19:12

Kyllä luulen,että vaikuttaa näköön...kun on sanonta on niin nälkä..että en näe mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 21:49

"On niin nälkä että näköö haittaa" sano muumunikin jo aikanaan. Pitkäaikainen nälkä vähentää myös a-vitamiinia joka on näölle tarpeen sillä "Olla tarkkana kuin porkkana" kertoo siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 16:25

Normaali päivittäinen nälkä tuskin, tänään ei ole vielä syönyt yhtään mitään ja iltaa kohden mennään. Silti ruutu ja ulkona olevat puut näkyy selvästi ilman kiikaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2010 - 02:44

Joskus.