Jelp

Nonii nyt ostin sen ulkosen kiintolevyn.
Minua vaivaa nyt muutama asia, nähkääs silloin edelliskysymyksessä kysyin että voiko sinne asentaa ohelmia kuten skype... niin nyt ku asensin skypen ja laitoin sen että asentaa sen tonne ulkoselle niin se kyllä asenti sen sinne mutta se näkyy myös tulla ohjauspaneelin "poista tai lisää sovellus" kohdassa. En nimittäin haluaisi tietokoneelleni juuri mitää ohjelmia koska se täyttyy niin nopeaa... Että eikö sitä voi tehdä niin että käyttää niitä sovelluksia sen ulkosen kautta eikä asentaa joka ohjelmaa koneelle ???

Lisätty: 03.02.2010 - 14:59

No ei kyllä tietokoneet ole vielä paljon kehittyneet kun kerran pitää tietokoneelle asentaa...
Nyt lievästi sanottuna nyppii kun meni 100€ lähes hukkaan...

Lisätty: 03.02.2010 - 19:58

Jos se on sama juttu kuin 2kiintolevyä koneen sisällä niin miksei se sitte toimi niin koska sehän voisi olla yhtä hyvin se sisäinen kiintolevy ja eihän silloin tarttisi mihinkään ulkoselle talletta . Ei tosta mun tekstistä saa ny kyllä mitää selkoa...
sillä lailla käyttäisin että menisin sinne ulkoselle ja sieltä likkaisin sitä esim skypeä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2010 - 14:50

oletkos tarkistanut näkyykö se tietokoneesi program fileissä ( ohjelmatiedostoissa ) .
nääs täytyyhän se näkyä koneesi lisää poista sovelluksessa, miten muuten sen poistaisit ulkoiselta levyltä, jos sen joskus haluat sieltä poistaa.
mutta kyllähän siellä oman tietsikan kiintolevyllä täytyy ainakin käyttöjärjestelmä olla.......
mutta sinne ulkoiselle voit tallentaa myös varmuuskopioita ym.

( mulla vielä vanha windows vista business )

Lisätty: 03.02.2010 - 15:12

mutta eihän se hukkaan voinut mennä se 100€, ulkoiselle voit tallentaa kaikkea muuta
että ohjelmia mahtuu enemmän peruskoneelle.
mutta väittääpä vain avomieheni, että asensi ulkoiselle kiintolevylle winzipin, ja se ohjelma toimii sitäkautta. hänellä on windows vista home prenium.
mutta täytyyhän se olla pääkoneella ja rekisterissä myös.
( kokeile C-asemalla, suorita regedith.exe paina enter, avautuu rekisteri editori ja etsi onko skype siellä )
..........tiedä sitten noista miesten jutuista..........

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2010 - 14:51

Hetken mietin ja jopa kokeilin sammoo assiita vuosia sitten.
Tulin siihen tulokseen ettei pelloo ohojelmat nii. Näkkyy vuativan asentoo nuo ajurit vai mittee driwereitä liekkii oman konneen windowhkaan sinne systeem kansioon.
Se tuo kone on niin tyhymä ettei se niitä käättörattaita ossoo hakkee muualta.
Työkansio voi olla siellä ulkoisella levyllä, minne tekoses tallentelet niin ei kuormita koneen kiintolevyä. Tosin et voi ohjelmalla mitään tehdä ellei ulkoinen levy ole liitetty koneeseen. Tiedostot kulkee levyllä koneesta toiseen jos niissä on ohjelma millä operoit. andoständ amen.

(Niin minulla tuo käyttöjärjestelmä on windows xp).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 15:39

Ite ajattelin kanssa ostaa sen ulkoisen koviksen.
Mutta lähinnä varastoksi ja back upiksi.

Käyttiksen uudestaan asennus olis ajankohtainen,
onko joku vaihtanut uuteen 7:aan? huutakoon 'hep'.
Mulla on nyt Xp ja ajettelin siistiä koneen ja laittaa sen seiskan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 17:27

Se on noiden ulkoisten kovalevyjen kanssa vähän pelailemista, jos niihin ohjelmia asentaa.
Tosissa koneissa voi toimia ja toisessa ei.
Itsellä kaksi vanhaa pöytäkonetta xp-professional käyttiksellä ja toisessa ei saa olla ulkoinen päällä käynnistettäessä, eli ei lähde ollenkaan käyntiin, toisessa ei haittaa, vaikka käyttis on sama.

Kismet, samaa olen suunnitellut ja vähän asiantuntijalta kysellyt. Sanoi, että järjestyy, mutta muistia täytyy lisätä. Asennustyö kuudenkympin luokkaa plus se muisti ja itse ohjelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 19:43

Hienosti otsikoitu. Tämähän myös liittyy autoihin ja liikenteeseen :D

Se on vaan ulkoinen kiintolevy, ei se ole mikään ihmelaite. Yhtä hyvin sulla voisi olla koneen sisällä kaksi kiintolevyä. Ei se ohjelmien asennusta ja käyttämistä mitenkään muuta. Miten sä näkisit tai pystyisit käyttämään mitään ulkoisella kiintolevyllä olevaa elleivät ne näkyisi siellä koneellakin?

Lisätty: 03.02.2010 - 23:49

Suosittelen melkein soittamaan Helpsoniin tmv. ja kyselemään neuvoja, sillä mä en lainkaan ymmärrä, mikä se ongelma on.