Turvapaikanhakijat lumitöihin?

Kaupunki lupasi jo kolat, mahtaako olla juotavaa?
www.uusisuomi.fi/kotimaa/840...i-jo-kolat

Avainsanat: turvapaikanhakijat lumityöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2010 - 09:46

niin, kyllä sitä kolaa pitäisi olla juotavaksi, koska niin luvattiin painetussa tekstissä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2010 - 09:48

tuos oiskin järkee ja kesäl metsään noukkii marjoi, risui ym hyötytyötä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 10:00

Lunta on siellä Helsingin seudulla kerrankin enemmän, kuin täällä Savossa ja jonkun jonnekin ne lumet pitäisi siirtää. Lentoaseman taxikuski sanoi, että on ongelmia minne lumi ajetaan. Kerrankin hesalaiset saavat nauttia lumisesta talvesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 10:29

Hyvä idea sinällään. Ei me täällä todellakaan, täällä HELSINGISSÄ, nautita lumesta, kohtuus kaikessa.
Asuinpaikkaa en silti vaihtaisi.

Lisätty: 03.02.2010 - 12:53

Lumi kaupungissa on eri asia kun periferiassa... katuvarsilla pilvin pimein autoja hautautuneena syvään lumeen eikä niitä sieltä pois saa ennenkuin lumi sulaa. Itsellä ei sitä ongelmaa, autot hallissa. Katu senkun kapenee eli ajoväylät ovat kapeita, pelastusajoneuvoilla monin paikoin mahdotonta mennä kohteeseen jos tarvis on. Kävelijä aina selviää.

Lisätty: 04.02.2010 - 14:32

Tämän päivän Metro-lehdessä oli juttu siitä että Punavuoressa jaetaan lapioita. Huomenna ehkä saadaan lukea tuliko paikalle ketään. Sillä suunnalla on yksi pakolaisten majapaikka (en ole ihan varma onko jo avoinna, Marttahotelli piti muuttaa pakolaisten asuinsijaksi). Liikunta ja ruumiillinen työ ulkona tekisi kyllä hyvää heille.

Lisätty: 05.02.2010 - 08:47

Kaupungissa osa lumitöistä kuuluu taloyhtiöille, ei kaupungille. Ajorata on kaupungin heiniä. Talojen huoltoyhtiöillä ei näytä olevan tarpeeksi väkeä eikä kalustoa hoitamaan nykyistä lumimäärää. Myös kadut eli ajoradat ovat aika yleisesti ilman huoltoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 11:02

Ken tietä kulkee tien on vanki.
Vapaa vain on umpi hanki.
Muuan runoilija tiesi tämän jo kauan sitten!!!
Kukahan mahtoi olla???
Nautitaan lumesta. Voi olla viimeisiä tällaisia talvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2010 - 11:52

Kaikki joutilaat sinne lumitöihin, siis muutkin kuin turvapaikan hakijat jos se niin välttämätöntä on. Vaan miksipä niitä siirtelemään. Eivätköhän sula ihan itsestään jonkun ajan päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 12:09

Talkootöihin vaan kaikki kynnelle kykenevät ja kuntokin siinä nousee:)
pappa4, eiköhän tuo runoilija ollut Aaro Hellaakoski...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 12:11

Nyt on lunta kyllä niin, että kaikille kynnelle riittää hommaan. Siinä saa kuntoiluakin ihan huomaamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 12:44

Kyllä joutasi kaikki maahanmuutajat,varusmiehet ja joutilaat lumitöihin..talkoilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 13:31

Kaikki kynnelle kykenevät lumitöihin kansalliisuudesta välittämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 15:13

no ei mitään lumitöitä millekkään kerjäläisille. ajtelkaa nyt kun suurin osa ei jaksa edes kahvikuppia pidellä saati sitten työntää lunta kolallakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 15:38

Eikö ne kovaanääneen jo toitottanut, että jokainen joka kynnelle kykenee, niin lapioitten varteen ja lumitöihin.Mutta mitäköhän varten ne veromarkat on kerätty.Kuinkahan moni kaupunkilla sitä tekee suosiolla.Heti ne rupee patistamaan kansalaisia kun koneet on kuitenkin ostettu yhteisillä varoilla, jolla lumet lähtee ..Tarviiko sitä kansalaisia heti patistaa .
Tehkööt joskus ne joille se kaavaalueella kuuluukin.Normaalia talvea kuitenkin.Kaupungit vetkuttelee kaikessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 15:48

Sinne vaan ja muutkin kynnelle kykenevät. Kunto nousee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 17:28

Lumitöitä riittää varmasti nyt kaikille kykeneville.
Pakolaiset kaupungin katuja putsaamaan, miun pihhaa ei tarvii tulla !!
Heille en tätä nautintoa suo. Nytkin töistä tultua reilun tunnin tein lumitöitä ja mukavaa oli =))
Hyötyliikuntaa parhaasta päästä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 18:05

Joo, hyötyliikuntaa kaikille!!!

Liikuta, heiluta lapioo ja kolaa... Lumi liikkuu ja kunto kasvaa.. Ei jää vyötärölle liikaa rasvaa.... Tässähän vois olla iskulauseena; Lumella sutjakaksi!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 18:15

Hienoa jos turvapaikanhakioille saataisiin lumenkolausten kautta jotain hyödyllistä tekemistä turhauttavan ja pitkästyttävän hakupäätöksen odottelun sijaan edes Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 08:48

oli kansallisuus mikä tahansa, olis hyvä heilua tuolla lapion kanssa. pieni korvaus että saapi voinokareen puuron päälle. työttömiä on ihan liikaa........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2010 - 17:29

Sivarit voisi kyllä todella kouluttaa itseään lumitöillä eikä jatko-opinnoilla ja mahtuisihan joukkoon varmasti niitä ulkomaalaisiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 16:56

Täällä toivoisi saman näyn katukuvassa. Nyt vaan naureskellaan porukalla ohilkulkijoille ja vietetään vähän lomaa...