Saatko unen heti sänkyyn menessäsi? Otatko unilääkkeen, nukahtamislääkkeen? Heräätkö öisin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 23:38

menen sänkyyn kun olen väsynyt, nukahdan heti ja herään kuuden tunnin päästä
99,5 % näin se pelaa, joskus hyvin harvoin poikkeusoloissa käy toisin ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 17:09

Nukahtamislääkkeenä toimii hyvä kirja,mutta kyllä minä heräilen öisin ja se on raivostuttavaa,onneksi nukahdan uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 17:11

Minulla tällä hetkellä menossa kaamea stressi kausi, enkä meinaa saada unta millään iltaisin (vaikka olen kuolemanväsynyt). Pyörin sängyssäni jopa 3 tuntia ennen kuin saan unta, ja sitten kun nukahdan minua ei saa hereille aamulla hevillä. Joskus jos herään yöllä 2-5 aikaan olen pirteä kuin pukki ja voisin lähteä vaikka samantien juoksulenkille yöpuvussani pakkaseen, mutta koskaan en ole jäännyt jalkeille herättyäni yöllä. Ehkä jonain yönä sekin viellä tapahtuu.

Lisätty: 02.02.2010 - 17:11

Lääkärille on aikomus mennä unilääkettä hommaamaan, muutoin elämästä ei tule mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 17:14

Uni ei aina meinaa tulla,
ne nukku lääkeet voi aiheuttaa riippuvuutta, joten ei niitä suositella ihan kevyin perustein ja
ei kannata ottaa säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 17:42

en saa unta ja heräilen öisinkin...ois kyl ihanaa joskuskin nukkua koko yö....eikä yhtään kertaa herätä...uneksii vaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 17:46

Olen 25 vuotta joutunut käyttämään unilääkettä ja en vieläkään ole riippuvainen.....No joo,säännöllisen epäsäännöllisen duunin vuoksi olen silloin tällöin joutunut nukkumalääkettä käyttämään.Usein kyllä riittää jo tieto siitä,että niitä on saatavilla yöpöydän laatikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2010 - 18:28

Pyörin sängyssä aina pari tuntia ja sitten kun nukahdan nukun hyvin aamuun asti. En ole koskaan käyttänyt mitään unen saantiin liittyvää lääkettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 19:17

Nukun oikein hyvin ja nukahdan heti kun pääni tyynyn painan, herään silloin tällöin kerran yössä, mutta kun ei katso kelloa, eikä ala ajatteleen mitään syvällisempiä tai mieltä askarruttavia asioita.. niin unimasa tulee taas heti, ite tarvitten ainakin työpäivinä yönia 8-9 tuntia, muuten on niin rätti poikki olo, ja ajatus ei luista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 19:18

Auts!!! Sanoin kaverilleni (kun olimme matkalla), et mie käyn nukkumaan. Hänen kommenttinsa oli aamulla, että kuorsasin, ennen kuin takaraivoni ehti tyynyyn. Miulla on se ongelma, että ko minuu nukuttaa, niin mie nukahdan heti.. J a kuorsaan lahjakkaasti. Olenhan tuohon korinaan herännyt itsekin... En tartte unilääkettä, mutta saatan herätä aikaisin aamulla, mutta se ei haittaa minua. Mitkäs ne parhaat lahjat olivatkaan???

Täysikuu ja ne siihen vaikuttavat planeetat tekevät nukkumisesta joskus täyttä työtä. Nukkuminen ei vaan onnistu ja taivaankappaleiden asento siihen vaan vaikuttaa. Jos mie joskus keksin ja tutkin asiaa lähemmin, kerron myös teillekii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 19:36

Yleensä nukahdan helposti.Herään öisin, enkä saa välttämättä heti unta uudelleen.En käytä unilääkkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 20:56

Usein unta joutuu odottelemaan. Hyvin harvoin turvaudun nukahtamistabletin puolikkaaseen, joka takaa nopean ja aamuun saakka kestävän unen. Muuten herään vähintään kerran yössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 21:17

Yritän valvoa niin pitkään,että uni tulee..ei kannata mennä liian aikaseen sänkyyn pyörimään...herään kyllä kerran yössä yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 21:21

Uni paras lääke on. Nukun makiasti ja nukahdan heti. Herään tosin yöllä mutta en ressaa sillä ittiäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 22:05

Otan nukahtamislääkettä, jo varmaan 7 - 8 vuotta. Koukussa ollaan! Siitä on tullu vaan tapa. Uni on taattu. Meen pettiin n. 23 ja herään 6.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 22:14

Joskus uni tulee helposti, joskus taas ei. Pillereiden voimalla en nuku. Jos yö tai pari menee huonosti niin kyllä se sit jo väsymys voittaa ja uni tulee =)
Heräilyn kanssa on sama juttu. Joskus sitä heräilee useammankerran yössä ja joskus taas nukkuu heräämättä kertaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 00:08

Mulla on aika usein univaikeuksia, joten emmä ihan helpolla nukahda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 08:52

"Tohtorin" kysymyksiin vastaan:
aika hyvin saan unen, menen nukkumaan silloin kun tunnen itseni väsyneeksi.
En käytä lääkkeitä, en tarvitse.
Herään vain silloin kun esim. joku tulee iloisella päällä juottolassta ja meluaa rapussa. Harvoin sitäkään meidän talossa sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 12:03

en yleensä. en ota lääkkeitä ja herään öisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 00:47

Kyllä se vaatii parin tunnin makoilun, ennen kuin unen päästä saan kiinni. Ihaillen katson ihmisiä (esimerkiksi poikaystävääni), jotka onnistuvat nukahtamaan jo parin minuutin sängyssäolon jälkeen! Olisi se elämä vaan niin paljon helpompaa, jos noin vain nukahtaisi. Yöunet jäävät niin lyhyiksi, kun uni tulee aina joskus 2-3 maissa yöllä ja aamulla on aikainen herätys. Yöllä tulee myös monia kertoja heräiltyä. Unilääkkeet olisivat kyllä jotain mahtavinta siitäkin huolimatta, että ne heikentävät unen laatua. Parempi se sekin uni olisi kuin ei mitään!

Ristikkojen täyttely toimii aika hyvin unilääkkeen verukkeena, suosittelen. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 17:57

Saa unenpäästä kiinni yleensä vartissa, joskus yöllä herään siihen kun lapsi kiipeää omasta punkastaan ylitseni viereen nukkumaan mutta ellei karju tullessaan niin unemme kyllä jatkuu rauhallisesti aamuun saakka.