Mitä tarkoittaa "teit isäin astumaa"?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 16:09

Astumisen kyllä tiedän mutta ihmisten kesken sille on keksitty kauniimpi nimi rakastelu....

Kysyjän kommentti

Nuoren miehen sanononnalta kuulostaa äitipuolensa kanssa muhinoidessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.02.2010 - 15:30

Eikös sillä tarkoiteta isien käymää sotatietä ja sodassa vietettyä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 16:04

mis isä edellä sinne poikaset ja emo peräs... vois kans ol...vaix kyl sanotaanki,et naiset ensi, mut poikkeus vahvistaa säännöt....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 16:18

isien jalanjälissä kulkemista.
eikös pojat ota yleensä isästä miehenmallin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 17:34

samoja jälkiä mennään,kuin isäkin.Tietenkin hyviä teitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 18:35

minulle yks vanhapiika selitti noista lehtolapsista vai oisko äpäriä tai jotain sellaista...
mitä lie aikanaan tarkoittanut. tän biisin kans nimenomaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 19:00

Käsittäisin sen niin, että kuljemme teitä, jotka esi-isämme ovat meille viitoittaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 21:08

Minne isät edellä,sinne pojat aikanaan perässä. Lähinnä tässä kai sotaan menoa tarkoitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 21:23

Mitä isot edellä sitä pienet perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 23:54

teit' isäin astumaan

tätä lippulaulun säettä on lainattu monessa yhteydessä, usein isänmaallista paatosta tai erityistä juhlallisuutta antamaan.

Lippulaulu
(sanat V.A.Koskenniemi)

...
Isät, veljet verellään
vihki sinut viiriksi vapaan maan.
Ilomiellä sun jäljessäs käymme
teit' isäin astumaan.
...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 08:58

Tuon miellän liittyväksi ihanteisiin, ainakin alunpitäen tuo on lausuttu sellaisessa yhteydessä.