Nyt tarvis uusia kikkoja miten saa koiran ottamaan lääkeet?

1 sydänkapseli +1 nesteenpoisto- ja 1astmapilleri...joka aamunen lääkeet annettava..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 21:38

Ootkos kokeillut jemmata maksamakkaran palaan . Ensin pala missä ei ole lääkettä sitten pala jossa on ja liukuhihnatyönä ilman lääkettä ja lääkkeen kanssa,mut niin nopeesti,että koiralla on jo menossa uus pala,kun lääkepalan saa suuhunsa. Meillä on tää toiminut erittäin hyvin jo yli 20 vuoden ajan...Onnea kokeiluun :o)

Kysyjän kommentti

Nyt menee maksamakkaran kanssa..kiitos sinulle..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 12:57

Minulla oli kikkana lipeäkalaääni ja kysymys: Ottaisitko aamuherkkua? Aamuherkku oli himo lauantaimakkaraan, jonka sisään oli kääräisty lääkkeet.
Semmonen himoherkku ja siihen kätkettynä tabletit menevät hotkaisemalla.
Muuta kikkakutosta en tiedä, kun ei oo koiraa, vaan hoitokoira silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 12:59

kätket jonkun herkkupalan sisään, leikin varjolla annat pillerit.

kysyitkö eläinlääkäriltä voiko pillerit murskata esim. morttelissa hienoksi.
monissa eläinlääkkeissä on lisätty jotain liha-aromia tms.

joudun lääkitsemään Fiina-koiraa 3 kertaa / pv. hyvin menee lääkkeet alas sekoitettuna ruokaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 15:09

Pikkuiselle herttaiselle koirulille varmaan herkkupalaan kätkettynä,mutta suuremmalle melkein viskaten kita ammollaan ja sitten vaan leuat kiinni,se on siinä.Usein herkkupalojen kanssa tulevat aika tarkoiksi,siilaavat lääketabut pois.Toista katin kans!
Kerran muistan,annoin meidän schäfferipojalle vanhat kalakeiton jämät(ilman ruotoi tietty)tavalisella syvällä reunalautasella,oli hauskan näköistä,kun keitto perunoineen meni hotkien,mutta reunalla tallella oli rivi pippureita siilattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 16:17

Hyviä vastauksia tullut. Mutta kyllä se paras keino vaan on se että: lääke mahdollisimman syvälle kurkuun ja sitten pitää kuonosta kiinni niin kauan kunnes koira on nielaissut. Itse basenjin kanssa on koettu monia tuskaisia hetkiä kun ei millään ole nielaissut, mutta se vaatii aikaa. Aluksi nielaiseminen kestää kauemmin (muutaman minuutin jopa) mutta kyllä se loppujen lopuksi, kun tekee sen joka päivä, ymmärtää ettei auta muutakuin nielasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 21:28

Yhdyn Kawasselan sanoihin. Ne muutamat kerrat kun koiruutta lääkinny niin noin olen toiminut. Voi vielä koettaa sujauttaa suupielestä takahampaiden takaa suoraan kurkkuun ja pikkusen silittelyä kurkusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 22:16

Yks konsti on murskata lääkkeet ja sekoittaa ne johonkin hyvänmakuseen liemeen. Siitä otetaan lääkeruiskuun koko satsi. Pruutataan seos koiran suun sivulta takahampaiden kohdalta kohti nielua ja pidetään samalla kuonosta kiinni ja ylös päin niin, että koiran on pakko niellä liemi. Näin jouduin toimimaan edellisen koiran kaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 00:04

Me ollaan aina annettu matolääkkeet, kipulääkkeet ja antibiootit lihapullan sisällä. Iso pilleri puoliksi ja lihapullan sisään. Pidä antaessasi jo seuraavaa lihapullaa kädessä, jotta se nielee sen asiaa sen kummemmin pohtimatta. Viimeinen pulla kannattaa antaa "tyhjänä".
Todella pitkän kuurin annoin niin, että murskasin morttelissa ja annoin maksalaatikon joukossa.

Ilman ongelmia ja pakottamatta onnistunut jo kohta 9 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 17:05

Minulla on ollut kolme kultaista noutajaa, joita jouduin lääkitsemään aina silloin tällöin.Varma konsti:nakki halki, pilleri syvälle sisään. Sitten , ensin annetaan nakin pala missä ei ole mitään, Kehutaan koira maasta taivaisiin, sellaisella äänellä, kyllä koiraihmiset sen tietää. Sitten nakki, missä on lääke.Kehuminen oikeastaan ylitsevuotavasti.Senjälkeen taas lääkkeetön nakki.Samat kehut.Näin se menee. Toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 21:18

Meillä aina näin: ensin koira istumaan, sitten otetaan samaan käteen alaleuka ja kieli, toisella kädellä pillerit kurkkuun mahdollisimman takaosaan, sitten kita kiinni ja kurkusta vähän hierotaan... Herkut perään