Karjalan tasavallassa paleltaa.

Kaasu ja sähkötoimitukset ovat reistailleet jo syksystä alkaen ja ihmiset siellä ovat hätää kärsimässä.Nyt haluaisivat et alueet luovuttettaisiin takasin suomelle,kun heistä ei Venäjä huolehdi.

Avainsanat: karjalassa kylmyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 10:55

rupeehan se viluttaa kun mikään ei oikein pelaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 10:53

Niiiin.... haluasivat koko konkkaronkka tulla tänne meidän huolettaviksi. Ei, selvittäkööt itse omat ongelmansa. Rajansiirto ei ole mahdollinen, rauhansopimus on tehty ja sen mukaan eletään.

Lisätty: 03.02.2010 - 09:04

"Rajavenäläisille" taitais olla yllätys jo sekin että Suomessa täytyy noudattaa lakia eikä voi elää kuin possut pellossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 11:45

niinpä sortavala nyt ainakin ois tuloos , mut ehkä on sittenkin parempi , et ovat siellä minne ne väenväkisin haluttiin.., mut käy heittii kyl sääli .. eilen kävi turkkusest tuttui piipahtamas ja sanoivat , et äkkiä kämppä kylmeni, kun heilläkin oli kaukolämpöputki silloin poikki ja kuuluivat sen lämmön piiriin, jot kuinka kylmää sit onkaan venäjällä , jois on noit onkelmii aika ajoin ja paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 12:04

Siperian lakeus on suuri ja Sonja yksin lunta lapio...mitähän ne tarkoittaa,että haluaisivat liitettävän Suomeen,eihän se nyt noin vaan käy-he haluavat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 12:51

Tuo lämmitysongelma on jokavuotinen juttu Karjalassa ja niin monella muullakin seudulla Venäjällä. Ollaanhan me saatu täällä Suomessakin huomata nuo putkirikot ja muut ongelmat, jotka tosin hoidetaan ripeästi kuntoon.

Karjalassa, rajan tuntumassa asuvat ihmiset on jo aiemmin pakkosiirretty tuohon rajan viereen, joten ei kai heistä olisi sen kummempaa, jos siirto tapahtuis nytkin, vaikka vain rajansiirtona.

Lähinnä ihmettelen noiden rajaseudun asukkaiden halua tulla / liittyä Suomeen. Täällä jo olevia itänaapureita kun kuuntelee, niin jutuista päätellen siellä Venäjällä tuppaa olemaan kaikki niin hiivatin hyvin. Olenkin kysynyt parilta, että mikseivät mene takaisin.

Ja mikäli nuo rajakansalaiset pääsisivät Suomeen, niin kohta ne kinuisivat takaisin Venäjälle. Täällä ois liian lämmin talvella ja pitäisi vielä noudattaa yhteiskunnan normeja. Ei täällä olisi mitään hyvää. Paitsi, että vesi tulis ja menis putkia pitkin, lämmintä ja ruokaa piisais. Kauppaa voisi käydä Venäjältä tuoduilla viinoilla ja tupakoilla. A vot!

Mitäs hyvää me saatas tuosta raja-alueesta: suomalaisten aikanaan rakentaman kunnallistekniikan ja 70-vuotta hoitamatta olleet ympäristöongelmat ja lisäksi laitapuolen laulajat samaan syssyyn. Ei tuo innosta. Toivottavasti Karjalassa lämpenee - ja pian!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2010 - 15:38

Eivät tänä talvena ole ainoita joita paleltaa. Eikä niitä rajoja siirrellä pakkasten mukaan. Luulisi venäläistenkin sen tietävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 20:53

Onneksi emme nyt elä "länsi-karjalassa".
Kiitos veteraanit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 21:19

Itse olen mielestäni tehnyt osani karjalaisten auttamiseksi osallistumaan ns. vauvakassikeräykseen. Pakkasin sinne lähetettäväksi yhteensä 12 kassillista ja ohjeiden mukaan jokaiseen kassiin laitoin myös lämpimän vaatekerran sekä extrana lämpimiä lapasia,sukkia japipoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 23:57

Mieheni isovanhemmat ovat Karjalasta Suomeen tulleet ja ollaan jo vuosia ajateltu, että menemme käymään Karjalassa. Luulen, että itkuksi menee koko matka, kun sitä surkeutta joutuu katsomaan... Ihmisparat. Venäjällä ei kansalaisten henki ole kovin arvokas