Onko omistusasunnon siivoaminen sisään- vai poismuuttajan vastuulla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 10:08

siivous lähtiessä , mutta
jos me muutettais uuteen, niin pitäis siivota , miedän emännälle ei yleensä toisten
hutiloinnit kelpaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2010 - 01:15

kaupanteon yhteydessä asiasta voidaan sopia, siis missä kunnossa huoneisto luovutetaan/vastaanotetaan

yleensä hyviin tapoihin kuuluu että ulosmuuttaja siivoaa jälkensä, mutta jos esimerkiksi kämppä menee suoraan remonttiin niin perusteellista siivousta ei varmaan kannata tehdä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 01:23

v v:n vastaukseen ei juuri ole lisättävää mutta yleensä asunnon siivoaa lähtijä ja sitten uudestaan asintoon muuttaja.Ilmeisesti varmuuden vuoksi olen todennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 06:10

On varmaan hyvä minita kauppakirjassa kuten autojen luovutuskirjassa, siinä kunnossa kun se kaupantekohetkellä on. Vältyttäisi monelta turhalta parranpäristykseltä. Tehköön ostaja mieleisensä siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 07:04

Tarviiko sitä nyt sen erikoisemmin ikää siivota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2010 - 08:03

Yleinen käytäntö on, että poismuuttaja siivoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 08:37

Jokainen siivotkoon jälkensä eli poismuuttaja tässä tapauksessa, onhan se loogista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 08:57

Mielestäni on fiksua ,että poismuuttaessa siivotaan....niin olen aina itse tehnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 09:19

Poismuuttajan tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 09:54

Hyviin tapoihin kuulu siivous lähdettäessä,on sovittu mitä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 10:31

Kyllä se niin yleensä on.Pitää siivota omat sotkut ,kun toinen muuttaa siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 10:50

omistusasunnon siivous on omistajan vastuulla
vanhan lähtöön asti ja uuden siitä eteenpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 12:31

mä en kyllä kehtais jättää omia "paskojani" lähteissäni. toisaalta - sisäämuutossa kuitenkin puhdistan paikat. eli kyllä se molemmille kuuluu - enemmän varmaan pois muuttajalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 15:53

Oli sitten omistus tai vuokra-asunto, nin kyl sitä nyt ilman muuta lähtiessä siivotaan.Ei siinä mitään lakipykäliä tarvita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 19:13

Samoin kuin Matkaaja70. En kehtais jättää siivoamatta jälkiäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 22:37

Kyllä minun mielestä kuuluu joka muuttaa pois asunnosta..ihan ehdottomasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 20:43

Sehän on aivan selvä tapaus. Poismuuttaja siivoaa jälkensä. Näin täälläpäin Suomea on tapana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 18:34

Itse olen siivonnut sen joka kerta varsin hyvin, mutta uuteen muutettaessa on kyllä saanut tehdä saman projektin aina. Enimmät pois, mutta turhan tarkaan ei kannata siivota, moni haluaa kuitenkin pyyhkiä hyllyt itse, tutun tuoksuisella aineella...