Onko teidän kotieläimenne saanut suuhunsa myrkkyä?Meillä kissa sai suuhunsa myrkytetyn hiiren.

Kissamme on tosi sairas. Kävimme eläinlääkärillä, sanoi heti, että tämähän on syönyt myrkkyä.Oli puoli tuntia tiputuksessa. Sitten kissa sai neljä erilaista pistosta. Sitä ei tiedä kukaan , selviääkö kollipoikamme.Miksi ihmiset eivät vaan laita hiiren nakkeja? Pitääkö tällaisella asuntoalueella käyttää myrkkyjä?Minä vaan kysyn!Jos esimerkiksi pöllö nappaa tällaisen myrkytetyn hiiren, niin pöllöstä tulee vainaja. Se on varmaa.Ajatelkaa hyvät ihmiset, ennenkuin laitatte niitä myrkkyjänne, kuinka paljon tuhoa se saa aikaan.Sellaisesta myrkytetystä hiirestähän tulee kuivunut muumio kuoltuaan. Se voi mennä kotinne johonkin koloon kuolemaan. Haju on sitten se mikä on.Olisitte antaneet näiden ekopyydysten vaan toimia kaikessa rauhassa( tarkoitan kadullamme asuvia kahta kissaa).Saa nähdä, onko kohta vaan yksi.Kissanvihaajien on turha puhua nyt yhtään mitään.

Avainsanat: myrkyt kissat kurjat ihmiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 10:19

Voi kauheeta mitä kissallesi on tapahtunut ,sääliksi käy sitä.Meillä on kaksi kissaa ja toivon että eivät saisi myrkkyä mistään suuhunsa.Mutta uskon että kissa vihaajia löytyy myös täältäkin nurkilta.Olen ainakin huhuja niistä kuullut.Inhoan ihmisä jotka vihaavat kissoja minusta ne ovat tosi ihania eläimiä.Päivisin minulla on kissat kotona seuranani ja niille puhun sekä silitä.Ja itken jos niille jotain tapahtuu kyllä ne vaan niin rakkaita ovat.Myrkkyä sais itse ihminen maistaa joka sitä elämille syötäväksi laittaa.Eli on varmaan antanut sille hiirelle myrkkyä ja sit sun kissa söi sen hiiren.VOI VOi SUN KISSAA MITÄ ON JOUTUNUT KÄRSIMÄÄN. ANNA SILLE HALIT MYÖS MINUNKIN PUOLESTA. JA TOIVON ETTÄ SE SELVIÄÄ SIITÄ.

Kysyjän kommentti

Olemme saaneet tosi ystävällisiä viestejä .Kiitos siitä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2010 - 16:27

Ymmärrän tuskasi oikeinhyvin.Meille on sattunut samanlainen tapaus minun lapsuudessani,meidän Mikki kissamme oli saanut myrkkyä ja tuli kotiin kuolemaan,minut laitettiin apteekista hakemaan jotain tippoja ja niitä annettiin kerman seassa lusikalla suuhun,eivät ne mitään auttaneet ja kissamme kuoli koviin tuskiin.Tämäpäivä on ikuisesti muistissani,se oli pitkäperjantai.Oli kamalaa katseltavaa,se kuolinkamppailu.Tästä tapauksesta on aikaa noin 50 vuotta,eikä olut eläinlääkäreitä,kun vain hyötyeläimille.Toivon sydämmestäni kissasi paranevan.Ihminen on paha,ei eläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 16:53

Ikävä tapaus. Toivotaan, että selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 17:54

Kyllä niitä on ajattelemattomia ihmisiä.Luulisi jo että myrkkyä myytäessä oltaisiin tarkkoja.Voihan sen myrkyn syödä vaikka lapsikin. Ei kukaan tiedä mistä sairastunut. Yleensä niistä jää sisäelimiin vauriot ,lopuksi ajaksi.Usein sydämeen.Jotkut ihmiset on vaan niin katkeria kaikelle että kuuluisivat hoitoon.
Mulla oli nuoria kissoja 2.si kauan sit. ja ne yhdessä olivat ulkona .Olinvat syöneet jotain.Toinen kuoli
kiduttaviin tuskiin eläinlääkärin käsiin ja toinen säilyi. Eli 10.v kuoli sykäriin.Vauriot oli siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2010 - 18:12

Olen pahoillani kissasi puolesta. Toivottavasti selviää siitä.
Ihmiset ovat ajattelemattomia. Toivottavasti kukaan ei ole tahallaan halunnut aiheuttaa kissallesi vahinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.01.2010 - 18:54

Minun kissani ovat olleet aina ns. sisäkissoja, joten ovat välttyneet tuollaisilta kauheuksilta. Minun on surku sinun kissaasi. Toivottavasti toipuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 21:05

Voi sinun kissa parkaa,mitä on syönyt..Toivon mukaan selviää..lemmikit kun on tosi rakkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 21:28

Tosi ikävä tapaus. Toipumisia kissallesi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 22:34

Kaverin kissalle kävi samoin, on nyt mullan alla. Silloin myös naapurin kissa kuoli myrkkyyn, ei selvinnyt kuka sitä myrkkyä kylvi mutta vaikutti tahalliselta kissojen tuhoamiselta.
Toivotaan tietysti että selviää, mutta se myrkky on niin pirullista, syövyttää suolet ja elimistön varsin pienenä annoksena...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 10:15

Kissa parka! Ei oo meijän eläimille käynny noin vielä. Selviskö se?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 17:52

Voi kissa raukkaa - kerrothan miten kävi?

- inhoan sydämeni pohjasta epäreilua peliä eli mennä ja myrkyttää noita hiirulaisia - loukut on paljon "reilumpaa" peliä jos niiden mellastusta jotenkin pitää rajoittaa.

Meillä mökillä appiukko harrasti kesäisinkin myrkkyannosten ripottelua sinne sun tänne talon nurkkiin (mm. ulos) tavoitteenaan rajoittaa niiden talviesiintymistä.
En ikinä oikein jaksanut ymmärtää tuota! siinä sitten lasten kanssa "veisattiin ja hautailtiin" hiiriparkoja metsään - ei mitään mukavaa hommaa...

Nyt vähän epäilyttää viedä koira mökille kesällä - onkohan ne kaikki syötit jo aikain saatossa hävinneet pis...