Oletko kypsentänyt mikrossa kasviksia ja juureksia?

Mie olen kypsentänyt ainankin porkkanoita,niistä tuli oikein hyviä.

Avainsanat: mikro porkkanat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2010 - 12:59

Olen kypsentänyt porkkanoita,perunoita ja parsakaalia. Ihan hyvin onnistuu mikrossakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2010 - 13:05

Olen kypsentänyt ja oikein hyvinhän ne mikrossakin onnistuu =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 13:07

olenhan niitäkin, kun jotain kasviskeittoa oon siinä tehnyt, mut edottomasti hellalla hitaasti hauduttamalla tai uunissa tulee parhaat kasvikset minuust....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 14:09

En. laitan ruoan ihan muilla tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 14:25

Olen kypsentänny lanttukuutioita. Kuullotan ensin paistinpannulla lisään pikkuisen siirappia,suolaa ja valopippuria...mikroon sitten kypsymään..
Joskus jonkun perunoita kypsentänny..keittämällä ehdottomasti parempia tulee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 14:48

En käytä mikroa ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 17:00

Joskus kokeillut, mutta mielestäni perinteinen tapa parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 17:30

Töissä mikrossa valmistanu tään herne-maissi-paprika -sekotuksen, muutama minuutti ja hyvää tuli, ja eikun lautaselle, suolaa ja voita viel päälle, niin siinäpä kevyt työpaikkaruoka:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2010 - 18:05

Kyllä mikrossa onnistuu melkein minkä vaan kypsennys. Useimmiten kypsennän näitä esikypsennettyjä vihannessekoituksia siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.01.2010 - 18:43

En ole. Käytän pääasiassa vain ruoan lämmittämiseen ja marjojen sulattamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 21:19

Nykyisin aika usein kypsennän kukkakaalia mikrossa. Samoin keräkaalin voi kypsentää kokonaisena, jos tekee esim. kaalikääryleitä. Kaali täytyy vain kääriä huolellisesti voipaperiin, ettei kosteus pääse haihtumaan. Mikron käyttö on vaivatonta, siistiä, ja energiaystävällistä. Jos olen kovin kiireinen, niin saatan kypsentää perunat siinä.
Jotkut pelkäävät mikroaaltouuneja, mutta mielestäni aivan turhaan. Olen käyttänyt mikroa jo kohta kolmekymmentä vuotta, eikä perheeseeni kuuluvilla henkilöillä, aikuisilla ja lapsilla, ole havaittu minkäänlaisia oireita säteily- tai muista epäilyttävistä haitoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 22:08

Kaikkea muuta sillä kyllä teen mutta en kypsennä, uunissa ja pannulla tulee parempaa.
En ole koskaan edes vettä keittänyt kyseisellä masiinalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 10:24

Kyllä olen välillä kypsentänyt. Mutta yleensä höyrytän kavikset kattilassa vesihauteessa ritilä kattilassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 11:20

En ole, en käytä mikroa ruoanvalmistukseen, olen sen verran kulinaristi. Kasvikset ja juurekset joko höyrytän kerroskattilassa tai sitten uunissa valmistaen, tulee paras maku noilla tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 14:57

Kuulemma ja näköjään toimii,mulla vaan ei ole kyseistä kapinetta,en ole huolinut edes ilmaseksi.Haluan höyryttää kasvikset ja paistaa kauniin väriseksi paistettavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 17:59

Kyllä olen. Mikrossa kasvisten ja juuresten kypsennys onnistuu todella hyvin. Jos kasviksille ja juureksille haluaa ruskean pinnan ja "pikantin" maun ne voi ennen tai jälkeen kypsennyksen ruskistaa pikaisesti pannulla. Tosin tämä on yleensä turhaa sillä niiden maku ja ulkonäkö on ilman tälläisiäkin lisätöitä mitä mainioin.