Tänään sunnuntaina vielä ehtii pihabongaukseen! Aiotko osallistua?

lisätietoa www.birdlife.fi/
Meillä bongataan puoliltapäivin kyllä:)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2010 - 12:05

Voishan sitä osallistuakin, en edes tienny et tällanen bongauskisa menossa, no tsiikaillu oon jo muutenkii tänä aamuna, kun pakkanen hellitti, niin lintusiakin taas näkyy (luulin et ois ollunna toisinpäin, pakkasilla hamuisivat ruokaa)... näit varpusii, tiasii, harakoit ja fasaaneja näkynynnä tähän mennessä... tulispa vielä joku "eksootisempikin" vierailija pihaan... ootellaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2010 - 10:19

Mitenkä havaintoni tänne mahtuu, haukka oli viedä oravan tuvan nurkalta äsken. Linnut se on saanut häädettyä, syötyä, pihalta. Niin onko haukka myös lintu jota tulee suojella?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 11:06

Kahtena edellisenä vuonna olen osallistunut samalla kun on kävellyt lenkin, viime vuonna oli oikein vihkokin mukana. Äsken tuijotin vartin ikkunasta mutta ei näkynyt ketään. Tarvitsee lähteä tunniksi ulos niin ainakin tilhen ja naakan näkee. Osallistun kyllä, mutta tämän vuoden tulos on varmaan aika vaatimaton johtuen pakkasesta ja alati sakenevasta lumisateesta.

Lisätty: 31.01.2010 - 22:22

Oma saldo määräajassa oli;
- 2 kpl variksia
- 2 kpl harakoita
Viimevuotiseen nähden surkea saavutus, lumisade oli niin kova että muut taisi olla piilossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.01.2010 - 11:06

Ei näiltä pihoilta bongata mitään. Lintuja ei ole näkynyt moneen viikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 11:17

eipä ole meitin pihassa lintujakaan, just isännän kans siitä keskustelimme, kun en enää ole niit ruokkinut , ovat lähteneet muihin pihoihin.. syöpötteleen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 11:38

Kyllä, sillä näin juuri kolme eri lintulajia (haukan ja fasaanin niiden joukossa) keittiön ikkunasta pihalle tuijotellessani ja olen varma, että muitakin lajeja löytyy kunhan pääsen ulos .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 11:46

Bongailen omalta parvekkeelta variksia,puluja ja harakoita.Muita lintuja ei ole näkynyt viikkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 13:01

Meidän pihassa voi bongata lähinnä vain oravia. Lintuja täällä ei jostain syytä juuri näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 14:46

Olit tosi ihana että muistutit. Olisin se unohtanut kokonaan.Tuli tehtyä tossa yhen maissa.Oli harmaapäätikka muun massa ja palokärki.Mummo sanoi kun näki palokärjen ,tuolla menee pahanilman lintu. Se muutti säätä näin ymmärsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 17:09

Kyllä osallistuin. Tinttejä, viherpeippo ja yksi tikka tuloksena. Myöhemmin pihaan kyllä ilmestyi myös varpusia mutta ne jäi nyt "raportista" pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 17:09

En osallistunut. En ole mikään ässä tunnistamaan lintuja. Hieno taito, kuka sen hallitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2010 - 17:48

Ei noita tinttejäni paljoa tarvitse bongailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2010 - 17:00

No, tänä aamuna oli sellainen kolmenkymmenen linnun punatulkkuparvi aterioimassa meidän lintulaudalla. Oli upeata katseltavaa.