suomessa neljä vuodenaikaa .

eikö olekkin suuri rikkaus tämä, täällä lapisssa tämä näkyy selvästi en vaihtaisi sitä mihinkään etelän matkaan , maaliskuuta odotellessa katselen muuten vain luontoa . syksyllä sitten taaas etelän aurinkoon . oletko samalla aaltopituudella kanssani.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 15:10

Tuo lappihan on aivan kuin olisi ulkomailla. Napapiirin kun ylittää ja saapuu Saariselälle (usein käyty) tunnelma on erilainen kuin muualla suomessa. Ihmiset ystävallisiä, luonto kaunis (riippumatta ajankohdasta) ja tunnelma muutenkin leppoisa. Yritysten henkilökunta todella pitää hyvän huolen matkailijoista. Ei näe "nyrpeää" naamaa, vaikka "hassuja" kyselisit. Ajatuksella: Kerran vuodessa pohjoiseen ja etelään (vähintäin). Uskon jopa lapin taikaan!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2010 - 02:47

Se mitä minä Suomesta kaipaisin, jos etelämmäs muuttaisin, on vuodenajat. Ei suomalaisilla olisi muuten mitään ilonaihetta ellei tulisi kevättä eikä mitään syytä olla sisukkaita ellei olisi kunnon talvea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 06:00

Eihän talvisotaakaan olis ollu jossain Afrikassa.
Eikä Inarinjärvestä laulettais, Hein ajalla sen sulaa jää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 11:29

:) ...kyllähän nuo vauden ajat ovat omanlaisensa rikkaus tääl pohjolassakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 11:57

Neljä vuodenaikaa on rikkaus suomalaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 13:04

Kyllä nuo neljä vuodenaikaa melkoinen rikkaus ovat ja tuolla etelänmailla eläville varsin käsittämätön juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 14:35

Etelässä heiluu palmut ja turistit. Eikä paikallissilla ole mitään käsitystä vuoden kiertokulusta kuten vaikka nyt kun lunta ja pakkasta on ja kuuraiset puut tai keväällä luonnon heräämisestä kuten syksyn ruskastakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 15:12

Siksiköhän Suomalaiset ovat niin herkkiä ihmisiä.Kun on vuodenajat. Keväällä huomaa heräävänsä johonkin voiman puuskaan ja 20v.tta nuorenpana.Luonto herättää kaikki 2 jalkaiset .Siitä nautin kaikin tavoin.Olen niin voimallisesti elävä kesäisin .Syksyn saapuessa kun lehdet ovat pudonneet tulee pelottavan hiljaista luonnossa ja pimeys puskee päiviä lyhemmäksi.Tuntemus kouraisee sisuskaluja rajusti.Pelastus on pian satava lumi.Lumi hohkaa valoa eritavalla .Siirtymä vaihe palkitaan jos näin käy.Kevät alkaa päivittäisillä valon lisäyksillä ja luksit nousee huippulukemiin.Aurinkoinen päivä se vasta jotakin ,väsyminen tuntuu aluksi mutta päivien pituuteen,valoon ja lämpöön alkaakin tottua.
Muutolintusia saapuu parvittain ja liverrys mitä mahtavin.Pesäpuuhatkin käynnissä.Kissojen karvat viedään eri paikkoihin pesiin.Vihreys lisääntyy ja kesä saa kauniin juhlakoltun. Juhannus ja juhlat

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.01.2010 - 17:39

Olkaamme ylpeitä siitä. Nytkin kun katsoo talvista valkeutta ympärillä, auringon kimallusta puiden oksilla ja lumella - voiko kauniimpaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 10:51

Kunnon talven jälkeen on hienoa odottaa kevättä.