Mitä sana nörtti tuo teille mieleen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2008 - 17:39

" Nörtti on miespuolinen, arka, pelokas ja omiin oloihinsa vetäytyvä nynny, jolla on lyhyet hiukset ja ei ole tyttöystävää, jolla on finninen naama, yli-tai alipainoinen, silmälasit ja harrastaa ohjelmointia, tietokonepelejä, irkkaamista ja scifejä! "

Lähteet:
hiki.pedia.ws/wiki/N%C3%B6rt...6rttilajit

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2008 - 17:41

Oikeesti tarkottaa kait tietotekniikan harrastajaa (positiivisessa mielessä), mut varmaa useimmille tuo mieleen negatiiviset fiilikset, itse en ole sen kummemmin ajatellut asiaa ennen kuin nyt, ja kylläpä se just tuo ton negatiivisen assjjan mieleen kun aattelen; nynnerö, nönnerö, joka ei muuta ole kiinnostunut kuin ja vain tietsikkamaailmaa, aina kun avaa suunsa niin tästä asiaa koskevaa tulee, eikä muuta sitten tuukkaan, täälanen mielikuva mulla, mutta sehän on vain mielikuva

Lähteet:
Pähkäily ja muistelot asiasta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 17:44

nörtti tuo mieleen ujon silmälasipäisen pojan.
jolla on lyhyehköt hiukset, ehkä aika pitkät etuhiukset ja ne hiukset on silmillä.
jalassa jotkut lenkkarit tai vanhat purjehduskengät.
päällä on farkut tai suorathousut, ehkä beiget.
t-paita housujen päällä ja slipoveri.

en tiä tuleehan sanasta nörtti vaikka mitä mieleen, mutta kuvailin nörttini nyt noin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 21:41

No ei se nyt välttämättä niin negatiivista tarvitse olla ja taidanpa tuntea pari tyttöäkin jotka sopivat nörttikaartiin. Ne vaan on sellaisia joilla harrastus on mennyt reippaasti yli kaiken muun, monesti siinä sitten saattaa kärsiä vähän ulkonäkökin ja sosiaaliset suhteet.

Toisaalta nörtillä on omat rajoituksensa, mutta myös ihan ylivertaiset mahdollisuudet noiden 'ylikehittyneiden' taitojensa hyödyntämisessä kunhan malttaa pysyä puuhissaan hyväksytyissä rajoissa.

Lähteet:
olen nähnyt komian kehitystarinan näilläkin eväillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 22:36

Järkevän yleensä nbuoren ihmisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2008 - 08:41

Viisaan, neron, aivan mahtavan ihmisen.
Tulee toimeen elämässään ja naisia vilisee ympärillä. Bueno <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2008 - 20:45

Tuo mieleen "rillipäisen" ihmisen. Ei silmälasipäisen, vaan rillipäisen, Hiukan ujonpuoleinen, tietä kaiken tietotekniikasta ja haluaa osoittaa sen muille. Tietää suunnilleen kaiken muutenkin. Ystävällinen, ei niin "cool" eikä kovin suosittu. Mukava tyyppi. Ei ole mikään "pahis". Jos ajattelen nörttiä, tulee mieleen vaaleat paksut, lyhyehköt hiukset ("piikit"), "rillit" ja löysä ruutupaita, jotkut kuluneet, ei mitenkään kauhean kuluneet farkut. ehkä joku.. vaalea ... beige? Joo beige huppari. Ruutupaita olisi sinivalkoinen, sellasia kivoja ruutuja ;P

Lähteet:
nörtti = (engl. nerd)on ”nynny” tai innokas (tietotekniikan) harrastaja, ”friikki”, urbaanisanakirja.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2008 - 17:48

Ihmisen jolla on rillit ja pelaa koko ajan