Oletteko valmistannu takassa mitään ruokaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2010 - 12:46

joo pataruokia valurautapadassa ,tuleekin kyl oikein hyvää ...sit kun tietty ekaks se takka lämmitetty ja viimeks pata muhiin vaan, niin ja makkaraa kans siel grillattu useinkin...

Kysyjän kommentti

Pittää kokeilla valureutapataa,kun kerran on olemassa.Kiitos vinkistä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2010 - 10:49

voholuja paistanu pitkävartisilla voholurauroolla,
tuloopas oma savuarominsa voholuuhin.
( voholu = paikallista murretta ja kirjakielellä vohveli)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 10:54

joskus takavuosina oli tapana pistää sellainen osvopaistin tapainen nyytti muhimaan, vaatii aika paljon kärsivällisyyttä, aikaa ja helposti saa kunnon sotkut aikaiseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 11:35

Olen halstrannut silakoita ja paistanut makkaraa.Silakat olivat älyttömän hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2010 - 11:49

Ei ole takkaa, joten se lysti on kokematta omassa kodissa. Joskus männä vuosina jonkun takassa makkaroita paistellut, mutta ei hyvä idea. Koko kämppä haisi sen jälkeen käristyneelle makkaralle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 12:29

Ei satu olemaan takkaa, mutta sähköllä lämpiävä leivinuuni on ja siinä olen hauduttanut puuroa ja muita vuokaruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 13:06

Mökillä ollaan laitettu folion sisään mm. keitetettyä perunaa, anjovista, kinkkua ja vihanneksia ja hyvällä hiilloksella ne takassa paistettu. Ja tietysti makkaraa kepin nokkaan ja takkaan paistumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.01.2010 - 19:24

Jos makkaran paisto lasketaan ruuanlaitoksi - niin kyllä, kyllä minä olen. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 21:37

ainoastaan "talia tukkaan" olen laittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 02:39

Lapsuudenkodissa makkaraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 11:24

Ei takassa. Maalla meillä on leivinuuni ja siinä laitan ruokaa aika usein etenkin syksyllä ja talvella.