Lämmittääkö kukaan muu puilla kämpää ja saunaa?Kerääkö puut itse vai ostaako valmiita.

Kerään ja lämmitän.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2010 - 11:39

Sauna lämpiää puilla.(Samoin leivinuuni ja varaava takka, joilla talvisin on useinkin lämmin kylki.)
Puut ostetaan Metsähallitukselta runkoina. Aviomies pilkkoo ja mie pinoan liiteriin. Sisään taloon puita kantaa kumpi kerkeää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2010 - 01:11

ei ole näillä kulmilla mahdollista, se on kauko ku lämmittää

takassa voi niinkuin näön ja tunnelman vuosi pikkutulia pidellä ja ne klapit roudataan tuttujen mökeiltä (tehdään sellaisia osuustoiminnallisia ryöstöretkiä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 01:58

mökillä puita riittää ja niillä lämpiää muukin kuin sauna vaika kaasusysteemejäkin on mutta oma tunnelmansa puusouvissa kaupunkiolojen jäjkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 06:42

Täällä maalla (2:kkos asunto) sauna lämpiää puilla .Huoneisto lämpiää pönttöuuneilla ja ilma-
l
ämpöpumpulla.Tuli hommattua sellainen alkuvuodesta(4:s tätä kuuta)Puut hommaan metsästä.

Lisätty: 30.01.2010 - 06:44

Turussa on luukku kerrostalossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 07:25

Mökillä lämmitän puilla niin tuvan puolen kuin saunankin. Puut omalta tontilta, ei oo tarvinnut ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 10:04

kyllä täälä on 2 puusijaa täs talos sekä 2 saunamökis niin ja viel kodassakin poltetaan puita , niin isäntä kaataa puut omasta metsästä, jot ilmaisia ovat ....ja kyllä niitä talven aikaa kuluukin monen monta mottia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 10:17

Sauna lämmitetään puilla..Varaava takka olohuoneessa.. alakerrassa puuhella ja leivinuuni..
Puut kyllä pitää tilata,kun ei ole omaa metsää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 13:17

Vain mökillä sauna ja takka lämpiävät puilla. Poalttopuut saadaan vuosittain mökkitonttia raivaamalla. Kotiinkin olen joskus takkaa haaveillut vaan ainakin toistaiseksi on pysynytkin pelkkänä haaveena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 15:02

Kaikki neljä tulisijaa ovat käytössä, kun pakkanen on kolmenkympin tietämissä.
Nyt vajaa puolet kummastakin, pakkasesta ja lämmityksestä. Sauna sentään lämpiää sähköllä ja on "aina valmis".
Puuta tulee tarjolle milloin mistäkin. Vain kerran olen ostanut muutaman motin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.01.2010 - 19:19

Sukulaisilta tuomilla puilta lämmitetään takkaa täällä kotona. Mökillä lämmitetään saunaa ja takkaa oman hartiapankin avuilla tehdyillä puilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 02:38

Siellä ikiomassa kodissa on pakko olla takka ja sinne muutetaan tänä keväänä. Sano mun sanoneen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 12:04

Taloa ja saunaa ( myös rantasaunaa ) puilla lämmitämme ja puut on omasta metsästä.
Keväällä taas rankametsä kutsuu, se jos mikä on tehokasta hyötyliikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2010 - 13:59

Maalla meillä käytetään puita takkoihin ja myös uunin lämmitykseen.
Puut saadaan omasta metsästä,