Onkos teillä sähkökäyttöistä leikkuria?millä voi viipaloida..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2010 - 21:04

Eipä ole. Ainoa sähkökäyttöinen leikkuri on tässä taloudessa hiustenleikkuukone. (siinäkin jo tylsät terät :D ) Kaverini vanhemmilla olen nähnyt sellaisen sähkökäyttöisen leikkurin jolla voi tankomakkaraa ja leipää viipaloida.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.01.2010 - 21:45

Ei ole. Jos tarvitsee viipaloida, teen sen veitsellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 21:47

Sähköinen pistosaha on, siinä teriä puuta ja metallia varten, menee kuin juustoon hirsisenäänkin.
Leikkurihan se on sekin, niin käsisirkkeli, kulmahiomakone ym työkaluja moneen lähtöön. Vaikka enemmän tykkään ihan käsikäyttöisistä työkaluista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.01.2010 - 22:10

Vain se Timpan mainitseman Stainless Steelin kaksoisveli on käytössä. Omistan kyllä viipalointikoneen, mutta en kehtaa sitä yhden leivän leikkaamisen ottaa käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 22:16

Viipaloin aina veitsellä.Minulla oli leivänleikkuu kone,mutta annoin sen pois turhana kaapintäyttäjänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 00:39

Ei kyllä ole .Mutta isännän kuvio saha sillä kiva on viipaleita tehdä.Kauniita voileipiä.Isännältä lainailen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 01:00

kyllä ne leivät meilläkin menee palasiksi ihan perinteisillä teräaseilla, ei tarvitse sähköä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 07:16

Ihan leipäkäyttöisellä oon viipaloinut. Sähkökäyttöisellä sahalla pätkin puita mökillä ja halkaisu perinteisellä kirveellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 09:29

Ihan perinteisellä leipäveitsellä tapahtuu viipalointi tässä huushollissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 13:19

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 14:23

Kirpputoreilta on tullut kokeeksi ostettu parikin erilaista, toinen pöytämallinen jossa on iso pyörivä terä, mutta se tehoaa lähinnä vain leipään, ikävä puhdistettava jos leikkaa muuta (lihaa tai juustoa), joten se on yleensä kaapissa (onneksi kokoon taittuvaa mallia).
Sitten on veitsimallinen, jossa kaksi nykivää terää, sillä saa yllättävän kätevästi viipaloitua lihapötköstä esim. kinkusta ohuita viipaleita pakkaseen ja irrotettavat terät on helppo puhdistaa.
Tavalliset veitsetkin on silti hyvässä kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 15:09

On jossain varastossa.
Leikkasi kaikkea syötävää, mutta parin viipaleen takia sitä ei viitsinyt käyttää, kun puhdistukseen meni liikaa aikaa.
Jumppiksen mainitsemia "viipaloimistyökaluja" on muutama sata kiloa. Kaikki kerrostaloa pienemmät saa niillä pakettiin. Kallion räjäytykset olen ulkoistanut.