Onko huono ihminen jos ei halua siivota?

tai jos pitää palkata apua, kun ei X, Y ja Z syistä kykene...

Avainsanat: siivous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2008 - 09:34

Itse pidän siivoamisesta, (kyllä!!!) mutta palkkasin silti siistijän käymään kahdesti kuussa. Nyt taas syksyn tullen ei yksinkertaisesti aika riitä, enkä halua tinkiä ajasta perheen kanssa siivouksen vuoksi. Ja mikäs tällaisessa priorisoimisessa minusta huonon ihmisen tekisi?

Lisätty: 13.08.2008 - 09:20

Ajatuksena itselläni on, että sekaista saa olla, mutta ei likaista. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2008 - 07:53

No yks tykkää yhdestä hommasta ja toinen toisesta, ei se vielä ihmistä hyväksi tai huonoksi tee.

Jos sinulla on mahdollisuus palkata apua siivoustöihin, ja niin teet, niin sehän on jo hyvä teko sinänsä. Joku saa tarvitsemaansa lisäansiota ja tätähän tukee yhteiskuntakin (verotuksessa) kotitalousvähennyksen muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 09:25

Se ei tee ihmisestä yhtään huonompaa. Minä siivoan vain silloin,kun on ihan pakko.Enkä pidä itseäni yhtään huonona ihmisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 13:57

et sie ole huono ihminen, eikä x,y,z :kaan. jokainen tekee kotonaan just niinku tahtoo ja siivoaa siilloin kun huvittaa.
näin kesäaikaan minäkään en jaksa siivota kuin joka toinen viikko.
ja välil vain joka kolmas kun oikein laiskottaa
sitten on myös kausia kun siivoan joka viikko, mutta se kausi ei kauaa kestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 14:26

ei se sitä tarkota et oisit huono ihmine toiset tykkää toisest ja toiset toisest. onha kotiapulaisiiki olemas tuski ne iha hirveest maksaa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 15:21

No, jos olis tolla perusteella, niin sit mä oisin se huonoista huonoin (miksihän en tunne kuitenkaan niin...hmmm). Siivoan silloin kun siltä tuntuu, yleensä kesän saa olla huusholli kesäterässä, riittäähän niitä syssyllä sitten taas päiviä kun ei voi oikein ulkona ollakaan niin siivousinspis iskee ja sit tehään, no selityshän tuokin, sillonhan mun ois pitäny siivota koko kesä kun on aina vaan sadellu, jne.
Mut mun yks motoista on se, et kun jotain tehään niin tehään se sit kunnolla tai ei sit ollenkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 15:41

Se , mistä tykkäät ja et, ei tee sinusta huonoa ihmistä. Kovinkaan moni ei siivoamisesta tykkää, eikä ihminen ole tyhmä, jos rakastaa siivoamista enemmän kuin mitään. Se on vain hyvä asia. Ja jos ihminen ei tykkää siivoamisesta, tai inhoaa sitä, se on aika normaalia.Eikä tyhmiä ihmisiä niin paljon ole. Itse asetan joitain tavotteita, ja saan vaikka jätskin jos olen tehnyt tarpeeksi hyvää työtä esim. tunnissa ;)

Se, joka sinua varmaankin mietityttää, on että ihmisistä ei ole hyvä asia, että sinulla on sotkuista?
Olisi hyvä asia, jos vaikka siivoisit joka päivä vartin, ja joka viikko tunnin.

Et välttämättä tee itsestäsi hyvää vaikutusta, jos olet aina sotkuinen, joten vaikka kuinka tylsältä se tuntuukaan, kannattaisi siivota. Et ole huono ihminen, jos et siivoa paljon, mutta voit kuitenkin parantaa paljon ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 17:21

Imurointi ei ole siivoamista, se on siistimistä.Siivoaminen vaatii enempi aikaa, matot pois ja lattianpyyhkäisy, pölyt pois pinnoilta ja astoitten pesu, se on siivousta.

et ole huono ihminen, mutta voit olla epäsiisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 22:41

Ei huono.
Muttei hyväkään.
Normaalit hommatkuuluu hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 12.08.2008 - 16:39

Ei se ole huonoutta. Jos se on laiskuutta? Mä koen juuri tällähetkellä huonoutta tai laiskuutta, kun en viitsi siivota. Vaikka se oli tämänpäiv. ohjelmassa, vapaa pv. Mutta kyllä tänne viellä sekaan mahtuu. Kaikkea minkä voit tehdä huomenna, älä tee tänään! Ei se tietty niin oo, mut aina ei huvita, jaksa..e.t.c....Välillä vaivaa laiskamato.