onko napsussa joku jolla soneran mokkula on joskus toiminut niinkuin pitäisi vai huijataanko kaikkia asiakkaita.

itse en tunne vielä ketään jolla se olisi toiminut kunnolla . jos sinä tai sukulaisesi ovat töissä soneralla niin jätä vastaamatta

Lisätty: 29.01.2010 - 01:49

kaiken lisäksi mokkulan saatuani olivat unohtaneet kytkeä liittymän päälle joka aukesi sitten kun sinne soitettiin ja valitettiin

Avainsanat: älä hommaa heittää seinään ikinä ei toimi rikki huonoin surkea roskaa sonta sonera menee hermot arghh sonera = mielen saastuttava joukkotuhoase

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.01.2010 - 01:40

Et ole ihan ensimmäinen joka noin sanoo.
Itselläni on Saunalahden mokkula, se halvin, liikkuvaan ja mökkikäyttöön ja hyvin pelittää.
Joskus ylitääkin luvatun nopeuden ja toimii mökillä antennilla kaukana kuuluvuusalueen ulkopuolella. Joskus sekin potkaisee pihalle, mutta reloadilla taas toimii yhdellä klikkauksella.
Sillä katsoo jopa netti-tv:tä, jos ei välitä pikku tauoista.

Lisätty: 29.01.2010 - 11:41

Jumppiksen linkin kuuluvuuskartan mukaan mökkimme jää 20 km:n päähän kuuluvuusalueesta.
450 taajuudella lisäantennilla saisi maksimissaan yhden megan yhteyden ja siirtoraja olisi viisi gigaa kuukaudessa. Jos ylität sen, niin liittymä voidaan sulkea.
Kalliskin tuo olisi, joten ei tule kauppoja Soneran kanssa.

Saunalahden/Elisan kuuluvuusalue yltää kahdeksan kilometrin päähän ja sieltä nappaan yhteyden tällä www.infitek.fi/srv/19-900mhz...tenni.html
Toimii liki yhtä hyvin kuin kaupungissa.
Jos harkitset tilausta, tarkista yhteytesi taajuus, ettei tule vääränlainen antenni.
Ko. firmassa kertovat kyllä mielellään mitä tarvitset. Se selviää heille osoitteen perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.01.2010 - 02:19

Ei ole ollut suurempa ongelmia sen perässä oon ollu vaunussa. ainoastaan hitaus kentästä riipuen on ikävää ja läppärissä on ollut ihan ok

Lisätty: 29.01.2010 - 02:27

vähän sama kun nostin modeemin nopeuden 24ja katoin netistä niin se oli ½ siintä.aion soittaa että maksan samassa suhteessa siintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 06:20

kerran oli känny liittymä soneralla, eikä sekään pelannut täällä, mut soitta ja alkoi toimii ...vaihda operaattoria ...minulla elisa ja on toiminut joka paikas mis olen ollut ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 06:25

Käytän matkoilla puhelinta "mokkulana" jossa on soneran liittymä kuten ADSL laajakaistassa kotikoneessani. Ovat soitelleet ja tarjonneet langattomia yhteyksiä, haluavat puhelimensa myös langattomiksi. On ollut hyvä sanoa että palataan asiaan kunhan saatte minut kuuluvuusalueelle. Minulle kartta näyttää näin GSM: Puhe, vähäinen netin käyttö kännykällä, esim. SurfPort.

Tässäpä Soneran kuuluvuusalue kartta. Siihen osoite ja näet onko toiveitakaan kuulua missä sillä yhteyrttä yrität.
www.sonera.fi/Asiakastuki/Ma...vuuskartta
Papitilla näkyy joku liittymä toimivan ulkoantennilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 10:23

Meillä aluksi oli soenran mokkula,ei toiminut alkuunkaan,liikaa petonia edessä.Siitä oli vaikea päästä eroon,teimme reklamaation.Nytkin on sonera laajakaista toimii puhelinlijan kautta,en vaihda enää mihinkään,niin hyvin on toiminut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 10:30

Joskus tökkii mutta tulen kyllä sen kanssa toimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 10:52

Joskus toimii joskus ei. Yleensä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 12:45

Elisalta ostettu mokkula Huawei E160E ja siinä Saunalahden PrePaid liittymä toimi yllättävän hyvin viime kesän lomamatkalla ympäri maata ja Lapissakin (yöpymispaikoissa kaupungeissa). Ensimmäinen kk (loma-aika) oli ilmainen maksimi nopeuksilla. Koko paketti maksoi 79e.
Nyt se on laatikossa odottamassa ensi kesää ja silloin voin taas ostaa tarvitsemani lisäaikaa R:ltä, marketeista tai netistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 14:52

Minulla ei ole mokkulaa. Muutamalla tutulla on ja himppasen on ollut ongelmia operaattorista riippumatta.

Mikäli vasta aikoo hankkia mokkulan, olen antanut ohjeen, että ottaa ensin testiin, että tietää varmasti, toimiiko mokkula ko. käyttöpaikassa. Vaikka netistä löytää nuo peittoalueet, ei se takaa, että toimisi silti. Ainakaan täällä maaseudulla. Luvatut nopeudethan eivät tarkoita, että kaistan nopeus olisi juuri se mainittu megamäärä. Ne nopeudet ovat mahdollisia ja niin voi optimitilanteessa ja -paikassa mokkula toimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 15:34

Kaverilla oli se keskellä Lahtea mutta ei toiminut lainkaan vaikka yritti missä kohdassa tahansa asuntoa. Oma Saunalahti nettitikku antoi siellä täyden ja nopean yhteyden. Lopetti sen hyvin äkkiä ja otti dna:n mokkulan johon on ollut tyytyväinen. Tosin ei olisi kannattanut ottaa sitäkään kun vaihtoi työpaikkaa ja työnantaja osti hänelle koneen ja liittymän, mutta on nyt ainakin oma liittymä eikä tarvitse pelätä että joku kyttää käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.01.2010 - 18:24

Hyvin on Soneran mokkula toiminut.