HEI mersu omistajat! Paisunta säiliöstä häviää yön aikana paljon nestettä?Onko letku rikki vai syyläri myös?

Viimekesänä vaihdettu uusi vesipumppu.Mitä maksas uusi syyläri? ei kuulema kannata korjata ,letkut ei maksa paljoa ,kysymyksessä on nainen joka ei ymmmärrä auton koneen päälle mitään.Pystyykö ton mallin syyläriä korjaa millään?Kiva olis saada tietoa.

Avainsanat: mersuun vastauksia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 10:26

Oletko varma, että järjestelmästä poistuu oikeasti nestettä? Vai pelkästään paisuntasäiliössä nestepinnan taso vaihtelee? Lähtökohtaisesti tason pitääkin vaihdella, sitä varten sitä paisuntasäiliöksi kutsutaankin.
Jäähdytysnesteen tilavuus pienenee, kun lämpötila laskee, joten nestemäärä pakkasaamuna on pienempi kuin esim. ajon päättyessä.
On mahdollista, että vesipumpun vaihdon yhteydessä jäähdytysjärjestelmään on jäänyt ilmaa, joka vähitellen poistuu. Tällöin tulee tietysti lisätä nestettä (paisuntasäiliöön).
Voi tietysti olla, että jäähdytysjärjestelmästä vuotaa vettä esim. kannentiivisteen kautta öljytilaan. Tällöin öljy muuttuu kermamaiseksi emulsioksi. Sen voi tsekata helposti öljykorkin avaamalla: onko öljy korkin sisäpinnalla mustaa (OK) vai jugurttimaista töhnää (vettä öljyn joukossa).
Alkuun kannattaa vain lisätä nestettä ja seurata tilannetta ja vasta sitten vaihdattaa syyläri ja/tai letkut, jos ne oikeasti vuotavat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 01:32

En omista mesee mutta kaippa saan vastata.mikäli se häviää yöllä kyseessä on varkaat.no se siitä. Riippuu minkä ikäinen auto sulla on. Letkut kannattaa kaikki vaihtaa kerralla ja katsoa missä on märkää. Syyläreitä ei varmaan kannata merkkiliikkeestä ostaa sillä muualta saa halvemmalla ja mikäli tiedät tutun korjaamon niin kannattaa käyttää heidän asiantuntemusta ja palvelua hyväksi.Tovottavasti saat ongelmasi hoidettua.Eiköhän noita vastauksia ala aamusta tulla.

Lähteet:
Kokemus aikoinaan syylärin ja letkujen vaihdosta kun talvella kabiini oli täynnä höyryä että ikkuna auki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 05:55

Toivotvasti letku vuotaa mutta syyläri täysin mahdollista mutta kansi vian voisulkea pois jos neste häviää pelkästään auton seisoessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 07:10

Nesteen tilavuus muuttuu kun se jäähtyy ja samalla suljettu astia imaisee sen säliöstä järjestelmään.
Jos ei lätäkköä ole auton alla niin ei syytä huoleen kirjoittaa maakansa ja lehti jatkaa.

Lisätty: 28.01.2010 - 07:58

Jos täytät kylmän säiliön täyteen ja auton käydessä, mikäli jäähdytys jarjestemä on tiivis, sinne muodostuu paine kun neste lämpenee. Liika tulee varmasti korkin ylivuodosta ulos ajon aikana, ei seistessä.
Tämä ei ole kuin selvitys toiminnasta, näytä se pelis jossakin pajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 10:21

Jos ei merkkivalot pala, ja auto toimii muuten moitteettomasti, niin en olisi huolissani. Miksi tuijottelet sinne paisuntasäiliöön, jos et kerran ymmärrä mitään autoista ? Jätä se korjausmiesten huoleksi, ajele sinä vain kaikessa rauhassa. Niin minä tekisin. Ainahan voit kokeilla laittaa autosi alle sanomalehtipaperin ja aamulla katsot, onko sen päälle tippunut nesteitä. Jos ei, niin kaikki hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.01.2010 - 10:22

Täällä yksi mesetär neuvoisi sinua käymään lähimmällä Mesekorjaamolla tai sen valtuutetulla korjaamolla, mikä on huomattavasti halvempi. Ei se ihmettely auta. Mieluummin katsoa kuin katua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 00:33

Luonnon ilmiö.paisuntasäiliöstä kuuluu tulla yönaikana nestettä ja syyläristä.Letku on rikki.