Vieläköhän nykyisin lapset työntää kielensä kylmään rautaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 12:59

Työntää ikävä kyllä. Olin pari päivää sitten todistamassa kuinka poikamme serkun kolmivuotias vesseli nuolaisi mattotelineen rautaista pintaa. Kiinni juutunut keli jouduttiin irroittamaan kuuman veden ja lievän väkivallan avulla. Seurauksena tästä oli että sen pinnalta repesi suurehko pala ihoa irti, verta valui aivan tolkuttomasti pitkän aikaa ja nyt repeämää aristaa eikä poika saa syödyksi juuri mitään. Ei se lasten luontainen uteliaisuus ja halu tarkistaa itse puhuvatko aikuiset totta ole mihinkään kadonnut sukupolvien saatossa. Yhtä itsepäisiä ne nykylapsetkin on kuin me ja meidän esivanhempammekin vuorollamme olimme.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 19:21

Vielä. Muistan itsekkin kuinka kiehtovalta se, ja monet muut kielletyt asiat tuntuivat pienenä. : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2010 - 19:23

Kyllä varmaan. Kokeiltavahan se on pitääkö paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 19:27

Eräs tuttavani oli viikonloppuna hoitamassa lapsenlapsia ja pienet kokeilut raudan kylmyydestä oli pitäny kuulema koksata... mikään ei muutu aikojen saatossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 19:29

Olen kertonut niin monta kauhutarinaa tästä asiasta lapselleni, että osaa pitää kielensä eronsa kylmästä raudasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:19

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:22

Kyllä on lapsena vieläkin yhtä hölmöjä..että pitää kokeilla miten kieli jää pakkasella rautaan kiinnne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2010 - 20:58

Lapset ovat aina samanlaisia. Varmasti tekevät sitä mitä mekin lapsena, varsinkin jos sitä on kielletty tekemästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 21:26

Koirat ovat viisaamia eivät työnnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.01.2010 - 01:21

Kyllä vain, Ainakin pari vuotta sitten vielä jotkut lapset tekivät näin päiväkodissa jossa olin hommissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 10:34

Joo on tullut lapsena kokeiltua sitäkin.mutta en kyllä enää laita.Vaikka Duutsonit kyllä sen tekevät varmaan joka talvi.