Koiran ja kissan lihan syönti halutaan kieltää Kiinassa

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...25?ref=rss

Avainsanat: mites nyt suu pannaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 16:36

kyllä se olisi harmillista jos noin kävisi mutta en usko että sitä kielletään

Lisätty: 27.01.2010 - 16:39

kunnon pihvikoirat kasvatetaan paremmissa olosuhteussa kuin porsaat suomessa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 15:39

hyi hitsii .. mä en ainakaan söis, kumpaakaan ...:( se ois kyl pitänyt jo kieltää 1000v sit ..jos minult asiaa kysyttäis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:06

Kysyin tämmöistä samantapaista kysymystä pari viikkoa
sitten, olen nimittäin ulkomailla käydessäni huomioinut että
luksushotellien puutarhoissa on paljon kulkukoiria, niin miksei
ne niitä pataankin laita ja hyvin maustettuna ei niitä kukaan
edes huomaa, kehuvat että hyvää on.

Lisätty: 27.01.2010 - 18:32

Nyt napsulaiset uusille elämysmatkoille Kiinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:32

Voi kauhistus jos tarjottaisi..koiran tai kissanlihaa..kyllä jäisi lihat lautaselle....Onhan siellä tietysti paljon kodittomia kissoja ja koiria..ei kyllä syötäväksi niitä..riittää..Linnaaan vaan jotka yrittävät eläinraukkoja tarjota syötäväksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:14

Kyllä meitin kissat saa ainakin lihaa syödä, miks ei sitten Kiinassakin vois kissat ja koirat syödä lihaa:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:42

^ Jessus, kun oletkin hauska.

On se musta kamalaa, että meillä lemmikkeinä olevia eläimiä pidetään ikänsä häkissä ja hakataan hengiltä ennen syömistä. En kertakaikkiaan kykenisi syömään sellaista, mutta ei se onneksi niin tavallistakaan siellä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:46

Sotaaikaan syötiin suomessakin ihmisenlihaa,eikä siitä ole aikaa vielä sataakaan vuotta,se vasta kuvottavaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:58

Maassa maan tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:31

Kyllä ennen liha kun liha kelpasi ihmisille. Yksi sotajermun tytär minunkanssani kerran keskestelli.
Hänen isänsä jo tähttarhoissa.Olivat huutavaan nälkään saaneet säilykkeitä.Huomasivat syövänsä peukaloa .Kaikki oli oksentaneet siinä vaiheessa. Ne oli purkkiin laitettuja juu.................isia.
Niille oli sanottu herkulliseksi lihaksi ja oli ollutkin ennenkuin paljastui.
Jos ihminen ei tiedä niin se mitä todennäköisemmin on kaikkiruokainen. Eläimetkin ovat tarkempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:45

Luulisin, että tuolla Kiinassa on koiria ja kissoja kasvatettu kuten meillä sikoja ja nautoja ihmisten ruuaksi himppasen pitempään kuin osaamme ees ajatellakaan. Se on pelkkä perinne, kuten meillä lihakarja. Jotainhan niidenkin on syötävä... En tiedä onko se oikein tai väärin. Kasvatetaanhan meilläkin lihakarjaa......

Eihän meistä kukaan lemmikkiään söisi, ainakaan nykyisin, mutta tilanteen muuttuessa kuten ammoisiin aikoihin maistuisi varmaan Musti ja Mirri, jos ois helevetinmoinen nälkä. Ja sitten ne perinteet. Syvemmässä ne on kuin osaamme kuvitellakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:18

kyllä ovat luusereita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 00:59

Siellä se on pitkä kansanperinne. Miten meidän kanat ja kukot lampaat siat nautakarja joilla monellakin on oma nimi. En minäkään omaa lemmikkiäni voisi syödä mutta jos niitä kasvatetaan syötäväksi. hevonenkin on palvellut isäntäänsä ikänsä ja ruokapöytään joutuu tavalla tai toisella. Kaksijakoinen kysymys kuten vastauksenikin.Entäpä pullasorsat kumpi syö minkki vai minä? Toivottavasti ei kumpikaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 08:53

Syödäänhän paljon muutakin,
rottia, käärmeitä jne.

Entäs täällä meillä , lemmikkikaritsa syödään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 12:11

tuskinpa täyskielto menee läpi, mutta ehkä herätetty huomio jotain saa aikaan

"Eläinsuojelijoita vaivaa erityisesti se, että tietyillä alueilla koiria hakataan kuoliaiksi, jotta lihaan saadaan toivottu maku. "

eli se siitä paremmasta kohtelusta (munkki)