Onko sinulla ollut sivutyö,päätyön ohella?

Noin 25 vuotta sitten tein monia töitä päätyön lisäksi,silloin uskoin vielä,et ahkeruus tekee minusta varakkaan.Näi ei kuitenkaan tapahtunut,kiitos verotuksen.Nykyään ihmettelen miten jaksoin sitä pyöritystä.Ei ollut vapaajan ongelmia.

Avainsanat: työ aika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 16:57

Kyllä silloin kun olin työelämässä...tein sivutyönä aamulehden jakoa kerrostalohin missä ei ollut hissiä..se oli aina klo3 aamusta lähettävä 1 vapaapäivä viikossa..ei kyllä silloin tarvinut ylimääräistä kuntoilua..Olen kyllä nykyään ihmetellyt miten silloin jaksoin...Raha oli silloin tiukalla..niin piti tienata ylimääräistä..kun oli velkaa..Eikä osannut oikein enään nukkua..kun tuli lehdenjaosta..vaikka olisi pari tuntia saanut nukkua..ennen töihinmenoa..

Kysyjän kommentti

Lehdenjakaminen on varmasti aika hankala ja raskas homma,arvostan heitä suuresti ketkä minullekkin aamulehden kantaa postiluukkuumme.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 11:31

On ollut, olen kirjoittanut kolumnia erääseen lehteen. Välillä oli breikki kun sekä päätyö että sen ohella opiskelu ei antanut aikaa kirjoittamiseen. Nyt saivat taas houkuteltua ja kirjoitan 2 krt kuukaudessa artikkelin lehteen.
Toimin myös satunnaisesti matkanjohtajana ryhmämatkoilla.

Lisätty: 27.01.2010 - 13:19

Eri yhdistyksissä olen ollut sekä pj:na että sihteerinä ja AY-puolella liiton hallituksessa ja niistä on kyllä saanut joko kuukausikorvauksen tai kokouspalkkion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 11:57

olihan noita kaikenlaisii pikku hommelei...lähinä köökki hommeleis......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:00

Joskus hoidin silloisen taloyhtiömme kirjanpidon ja laskut. Ilman korvausta olen hoitanut sotaveteraanien ja -invalidien kirjanpitoa ja yhden toiminimen kirjanpidon ja laskut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:06

ei nyt varsinaista sivutyötä. teen juttuja lehteen silloin tällöin. siitä joutuu maksaan lisäansion mukaan verot - mutta kirjoittaminenhan siinä mukavinta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:17

Kyllä minulla oli 10 vuotta 2 työpaikkaa, ja jos olisin ymmärtänyt mitä vahinkoa sillä tavalla selälleni tein, en olisi niin ahkera ollut, nyt näin nuorena eläkkeellä selkä pahasti vammautuneena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:37

Ennen oli mutta ei enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:39

Eipä ole enää. Jaoin jonkun aikaa mainoksia päätyöni ohella saadakseni ns. hyötyliikuntaa mutta lopetin sen kun jaeltavaa alkoi tulla liikaa ja jakoalueet laajenntua mahdottomiksi hoitaa yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:52

välikäsitöitä, sivutöitä ja päätöitä vaikka muille jakaa.
mutta palkkaahan niistä ei tietysti makseta kuin yhdestä päätyöstä.
hullu ilmaista työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 15:35

Nyt pääelinkeinoni on syöminen ja juominen.
Ennen se oli metsästys ja kalastus. Sivuhommia ei ehtinyt hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:42

En ole koskaan pyörittänyt kuin yhtä työtä kerrallaan. Kyllä se minusta menee kohtuuttomuuden puolelle jos pitää koko vuorokautensa töihin kuluttaa. Ja kuten tällä todettu, ei siinä rikastu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:56

Olihan niitä aikoinaan, olin laulunäyttelijänä Helsingin Kaupunginteatterissa, se se vasta oli hauskaa työtä. Sitten pidin piano-oppilaita, olen ollut talonmiehenä, ja varmaan jotain muutakin jota en muista. Sitten on ollut noita luottamustoimia, nekin aivan turhaa puuhaa. Nyt on toimia sekä päälle että sivuille, ihan kotihommia ja pikkubisneksiä, mutta ei mitään kiirettä ja paineita, kaikki hoituu ajallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:29

Olen tehnyt kahta työtä samaan aikaan enkä sitä kyllä kauaa jaksanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:46

Onnex oon tullu toimeen yhdellä duunilla kerrallaan.En kerää mammonaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:35

Ei ole ollut ja enää en jaksaisikaan. Nykyinen työ on sen verran venyvää ja paukkuvaa, että ei oo käyny mielessäkään. Työttömiä on muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 19:07

Pää kolmantena jalkana päätyön ohella sivutöitä.Niinpajon kun kintut vei. Se päätyöhän oli kotiäitinä oleminen.Mikä arvostamaton ja palkaton ammatti yhteiskunnassa vielä tänäpäivänäkin. Lapset oli pieniä pitkät koulumatkat .Tosissaan mietin rahan ja lasten kannattavuutta.Päätin pärjätä panostaa kotiini ja perheeseen.Sivutöinä mieheni yrittäjyys puutarha alalla.Tottaha vaimo miestään auttaa.Menestyvän miehen takana vaimo.Niinhän se jotenkin meni.Päivillä pituutta noin18h keskimäärin.Ei nukkuun meinanut keritä.Aika ei ole koskaan käynyt pitkäksi .Eihän elämää ole helpoksi tarkoitettukaan.Siinä meni 40v.tta että hutkahti ja nyt ollaan ihanasti erossa yrittäjyydestä.
Nyt tuntuu helpolta.Lapset onnellisesti omillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2010 - 19:12

Pääasiassa päätyö. Joskus kauan sitten kävin iltaisin siivoamassa työpaikkani halleja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 12:28

kaikenlaista pienempää ja isompaa puuhastelua sen varsinaisen ohella (jotta varmasti sai sen kuudenkymmenen tunnin työviikon täyteen)

nyt olen vapaa siitä päätyöstä, on vain nuo sivutyöt jäljellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2010 - 17:41

Kyllä oli aikanaan. tein kaikenlaista pikkutyötä. Rahaa oli vaan saatava kasaan jostain.Siihen ei auta mikään muu kuin työ.