Onko marsuja toisaan otettava kaksi jos ottaa sen lapselleen?Onko rex marsuja helppo saada tyttöni haluaisi sellaisen?Yhdellä

tytölläni oli kerran vain yksi marsu ja joutui antamaan sen pois,kun tuli allerkiseksi sen heinien pölylle.En ole valmis ottamaan mitään marsua hänelle ainakaan ennen kesää. Hoitaa osaa kyllä hyvin siitä olen varma.Hamsteriaan hoiti tosi hyvin,kun joulukuussa kuoli 29 päivä johonkin outoon sairauteen.Varmaan hamsteri oli jo alusta asti sairas koska ei ehtinyt olla hänellä edes vuotta. Annetaan kuitenkin ajan kulua olen sanonut tytölleni ja katsotaan se marsun hankinta. Mutta en ole sitä pois sulkenut häneltä.Tarkoitan että ei sais ottaa.Luvan on saanut sen jo ottaa.

Avainsanat: marsujen ottaminen kotiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 17:18

Marsu on laumaeläin ja suositus tosiaankin on että AINA kaksi! Sitäpaitsi niitä on mukava seurata miten ne touhuavat ja kommunikoivat keskenään - marsut ovat hyvin vokalistisia eläimiä.

Jos on epäilyjä heinä- tms. allergiasta niin mars mars allergiatesteihin! "Marsu arvio" pitää pyytää erikseen - se ei sisälly siihen normaaliin mixiin. Testiin pääsee ihan "omalääkärin" kautta terveyskeskuksesta - jos sellainen järjestelmä teillä on (?)
Meillä esikoinen ei ollut allerginen kissalle - koiralle - hevoselle tai millekään muulle
- marsusta tuli (asteikolla 1-5) tulokseksi 2.
Ihotautilääkäri sanoi että "nou hätä" marsut vaan pois samasta huoneesta missä tyttö nukkuu - on kuulemma ihan "hyvää siedätyshoitoa" Pitää vain seurata ettei tule oikeasti oireita ja tilanne karkaa käsistä, mutta marsut sai jäädä lääkärin luvalla ja hyvin on useita vuosia jo mennyt.

Mutta niin kuin edellä: marsuista on ihan yhtä paljon siivoamista ja riesaa oli niitä sitten yksi tai kaksi. Kahdesta tuplasti iloa ja seuraa:):)

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle tästä parhaasta vastauksesta.Uskon että tiedä kun ole hoitanut kahta marsua. Kerrton työlleni tästä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.01.2010 - 10:29

Marsu tarvitsee lajitoverin. Ne ovat laumaeläimiä, ja se on marsun kannalta parasta, että sillä on se kaveri. Vaikuttaa muun muassa elinikään. Yksinäinen marsu saattaa kuolla ikävään ja apatiaan. Marsuista löydät paljon tietoa googlettamalla. Myös rex-marsuja on saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 10:40

kyl ois marsust varmaankin kivaa, jos ois toinen kaveri...meitin otto kisulta kuoli kamu 3v..ikäisenä ja kyllä oli otto ihan maassa , kunnes piristyi ,kun sai punapää onnin kamukseen...välil jo kyllästymiseen astikkin, kun tuol riiviöllä on pajon energeeni ja otto on jo vanha herra, mut kyl vällil mennään niin riehakkaasti ,jotta matot vaan ovat kasas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 11:00

Miettikää sitä onko heinäallergia parantunut,jos on kaksi marsua on heinäpölyäkin enemmän.Marsut haisevat ,en huolisi moista kotiini,mutta te vanhempina päätätte mikä on viisasta.Kyllä lapset haluavat mitävain,eihän niillä ole vielä aikuisen järkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:25

Sisareni tyttärellä on niitä kaksi.

On niistä työtä ja vaivaakin,
häkin putsaukset ja kaikki joten kannattaa harkita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 13:11

Monet eläinkaupat eivät edes myy marsuja kuin pareittain. Ikävä kyllä on käynyt sellainenkin tapaus, että marsut on ostettu parina ja sitten ne ovatkin päätyneet eri koteihin. Kyllä marsu kaverin tarvitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 14:49

tuollapa on rexeistä enemmän:
www.muskotin.fi/59

marsuista yleensä:
www.jensunmarsut.suntuubi.co.../fi/Marsu/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:36

"Onko marsuja toisaan otettava kaksi jos ottaa sen lapselleen?"

Lapsen lemmikki on siis edelleen jotenkin vähemmän arvokas? Vai ylitulkitsenko mä tämän?

Hyvä nähdä, että lapsi saa aikaa päästä lemmikin kuolemasta yli ja, että jaksatte perehtyä asiaan vähän enemmän tällä kerralla. Kirjastostakin löytyy paljon kirjoja, joissa on roduista ja hoidosta asiaa. Jos erikoisempaa marsua etsii, suosittelen hakemaan sellaisen kasvattajalta ennemmin kuin eläinkaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2010 - 19:10

Kaksin aina kaunihimpi - niin marsuillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 21:29

Kyllä on marsuilla seuraa..jos on kaksi..On kyllä aika kova huolehtimen..että eivät ala haisemaan..
Lapset innokkaita kyllä ottamaan..mutta kuka joutuu huolehtimaan siivoukset.??Se on kyllä varmaan äiti...joka pitää häkin puhtaana..kun lapsen alkuinnostus menee ohi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 22:22

Marsut ovat saaliseläimiä. Vaikka olisivat kuinka pienestä asti käsiteltyjä, ne ovat alkuun säikkyjä ja juoksevat karkuun pienintäkin risahdusta.
Kun niitä on kaksi, se etsivät toisistaan turvaa, joten uuteen kotiin tottuminen vie aikaa, kun voivat turvautua toisiinsa eikä ihmiseen. Jaksaako lapsi odottaa kärsivällisesti vai pitääkö suloinen marsuparka repiä väkisin syliin? Pettyykö lapsi kun marsu räpistelee karkuun ja samalla raapii käsiin naarmuja kynsillään? Osaavatko vanhemmat opastaa ja näyttää miten marsu otetaan häkistä ja pidetään oikeaoppisesti sylissä?

Marsun ruoka on heinä ja sitä pitää olla koko ajan tarjolla, joten jos heinäallergia on todettu, niin riski on suuri allergian uusimiseen.