Roskapostista eroon?

Onko kukaan kokeillut, mitä seuraa kuvamuodossa olevan roskapostin alla olevaa linkkiä "unsubscribe"?
Loppuuko roskaposti, vai alkaako omakin koneesi lähettämään niitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2010 - 14:21

olen kokeillut, toisissa toimii, mutta ainakin ne tanskalaiset (?) tulee sitkeesti jatkossakin vaikka kuinka kertovat että 'peruutus vastaanotettu'

siinä ei auta muu kuin pistää lähettäjän osoite boikottilistalle (ei oteta vastaan)

Kysyjän kommentti

Pidän voimassa ihan kokeilumielessä vanhinta modeemiaikaista ilmaista sähhköpostia, johon kyllä saisi suodattimen maksamalla, mutta utelias kun olen, yritän keksiä keinon roskapostin vähentämiseksi. Tähän asti olen vain klikannut ne roskakoriin, mutta nyt olen pannut ignore-listalle viitisentoista sivua. Toistaiseksi en ole havainnut mitään vaikutusta. Roskaa tulee kymmenen päivävauhdilla. Katsotaan miten käy, kun listalla on sata tai tuhat sivua?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2010 - 14:07

En ole kokeillut kun ei tule roskapostia. Kielsin liittymää tehdessäni mainosten lähettämisen ja joutuu joskus tärkeämpiäkin käymään lukemassa poistettujen osastolta.
jospa teet jonkunsortin
translate.google.fi/translat...nsubscribe

Lisätty: 26.01.2010 - 15:01

Tämäkin meni roskaposti osastolle suoraan ja on Soneran liittymä;
UUDISTUS SONERAN SÄHKÖPOSTIPALVELUSSA HELMIKUUSSA 2009

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2010 - 14:42

Käytän Gmailia, ja siihen ei tule roskapostia, on sellaiset suodattimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 15:06

Peruuta-linkistä kun painaa, niin vastaanottaja (se r-postin lähettäjä siis) tietää, että osoite on aktiivisesti käytössä ja näin taas roskaa tulee tuutin täydeltä. Säännöt, estot ja suodattimet käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 17:12

Wippies.com on hyvä, ei tule roskapostia. Muutenkin ominaisuuksiltaan
erinomainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 18:33

olen sitä nappia kokeillut, mutta sitten tulee jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2010 - 21:13

Ei ole tullut kokeiltua. Windows Liwe vie suoraan katsomansa roskapostit omaan laatikkoonsa. Eihän se sitä estä tietenkään, mutta ei tarvitse kaikkia olla poistamassa. Harvoin kyllä tulee tosi roskapostia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 00:40

Rostkapostilla ja roskapostilla on nyt kyllä tietty ero. Jos sä olet jollain sähköpostilistalla (, kuten mä olen esimerkiksi Ifolorin), siltä voi irtisanoutua menemällä sivulle, jossa pyydetään täyttämään tiedot jne. Linkki sellaiselle saattaa olla sen viestin lopussa.
Jos kyseessä on joku mambojambo-paikka, joka on onkinut sun osoitteesi jostain ja lähettää spämmiä (ja mahdollisesti viruksia, joten älä aukaise niitä viestejä!), siihen vastaaminen tai reagoiminen millään lailla ei auta. On parempi laittaa se kyseinen osoite sähköpostiohjelmassaan sellaiselle listalle, joka laittaa sieltä tulevat viestit suoraan roskiin.