Onko raappahousut käytössä näin pakkasella?

Veljeni käyttivät poikasena raappahousuja näin kovilla pakkasilla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 18:15

Tottahan toki ja kaupasta niitä saa (kutsuvat niitä useimmiten välihousuiksi nykyään)

"Raappahousut ovat erityisen paksusta puuvillakankaasta valmistetut pitkät alushousut"

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2010 - 10:10

raappahousuja en ole nähnyt nais- / miesmuistiin.
saattaapi olla että jostain torimyyjältä vielä voi löytyä raappahousuja.
( mutta pakkasethan ovat jo ohi, enää -9C )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2010 - 10:22

Kyllä niille tarvetta olisi, pakkasta tälläkin hetkellä -19. Yhdet raappikset taitaa olla jossain varastokopin uumenissa mieheni jäljiltä. Onhan minulla noita naisten pitkiksiä. Kyllä niilläkin tarkenee pakkasilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 10:23

Eipä ole tarvinnut raappahousuja pitää,vaikka on välillä ollut kovaa pakkasta.minusta se on miesten juttu.Ennnen vanhemmat miehet pitivät talvella raappahousuja.En tiedä käytetäänkö niitä vielä nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 11:02

Olen minäkin käyttänyt raappahousuja. Tällä hetkellä minulla ei ole raappahousuja. Käytän pitkiksiä ja villahousuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 11:38

Toppahousuissa olen kulkenut koko talven. Yli 20 asteen pakkasella uudet paksut, muulloin vanhat.. Ja alla tietenkin pitkät kalsarit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 12:32

Eipä ole tullut raappahousuja laitettua edes kolmenkymmenen asteen pakkasiin ne kun eivät ole koskaan kuuluneet lenpivaatteisiini. Sitäpaitsi kuulun niihin joita ei helposti pakkasella palele. Senkään vuoksi raappahousujen käyttö ei ole ollut tarpeellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 16:12

Raappahousuista en tiedä mitään.Farkkujen alla on kyllä ollut lämpimät legginsit.Että näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2010 - 19:30

Ei ole raappahousuja, ja hyvin on nämä pakkaset tarjennut ilman pitkiä kalsereitakin. Lämmin toppapuku, niin tarkenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 20:09

Yksi parhaista vaatteista talvipakkasilla.On vaan vaikea löytää nykyisin.Muistot lapsuudesta ja armeijasta. Toinen hyvä vaate kesät talvet on Turhapuropaita eli verkkopaita. Ilma eristää hyvin ja jos ottaa kaaliin niin mitä enemmin repii niin sen vähemmin on reikiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 21:15

Pitkishousut ja villahousut mitä käytän..Kyllä muistan vanhanaiset raappahousut isälläni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 22:47

Raappahousut tuli lapsuus mieliini.En ole nähnyt niitä aikoihin. Nykysin olen niin kuuma mimmi että tarkenen pitkiskalsarit ja piturit.Ennen nuorempana oli damaskit .Kaapissa on vieläkin.
Toppahousut mullakin jos kiperätilanne tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 22:56

Raappahousuja pidin lapsena talvipakkasilla, (ne kutitti), nykyään paksuja talvisukkahousuja tai pitkii kalsareit farkkujen alla, ja avot ei tuu kylmä, vaik ois kuin pakkast...