Mitä mieltä napsulaiset ovat,jos oluen myynti kiellettäisiin sunnuntaina?

En ole suuresti oluen ystävä,mutta juominen ei lopu rajoituksilla.Minusta alkotkin saisi olla auki sunnuntaina.

Avainsanat: kaljaa sitä haluaville vaikka yötäpäivää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2010 - 23:52

kun se kauppa on kuitenkin auki, myyköön sunnuntaisin sitä mitä muulloinkin,
mitä enemmän rajoituksia laitetaan, sitä enemmän lieveilmiöt lisääntyvät

(itse kyllä pärjäilen arkisilla eväillä)

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä kanssasi,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2010 - 09:09

kyllä aina olutta senverran sitä käyttävällä on, että harvoin kesken loppuu.
ja ainahan sitä saa ravintolasta , ellei kulmakaupasta.
alkot saisi minun puolestani olla auki päivittäin aamusta iltaan, tuskin se aiheuttaisi lisäystä päihderiippuvien alkoholiongelmiin.
nykyään Suomessa yleisesti puuhataan alkoholin anniskelun ja myynnin rajoittamista.
eipä nuo rajoitukset ole ennenkään auttaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:18

vastaan tosi tylsästi, että
ihan sama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:20

minua ei kyl yhtään haittais vaik ei olutta saiskaan sunnuntaina , jot pois vaan kaikki , tupakat, oluet, limpsat niis on paljon lisäaineita , tuhoo hampai ..jot vicyt ja lähdevedet vaan tilalle .. heh no ei mitään väliä, vaix myisivät mitä pyhäsi, harvoin käyn pyhän kaupas , mut olen kyl käynyt en kaljaa ostaa, mut eipä niis hylyis paljo muuta sit olekka ... leivät ja leikkeet sekä muutkin ruoka hyllyt paistaa tyhjyyttään, niin ainakin tääl päin..jot pyrin ostokseni tekemään viikolla , jolloin on tavaraa ja valikoimaakin..ohooo.. täs ny taas vähän lipesin tuost pääaiheest ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:34

Ei merkitse mitään vaikka lopetettaisiin pyhämyynti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2010 - 09:36

Minulle ihan sama, mutta kaikenlainen rajoittaminen lisää kansalaisten ärtymystä. Hankkivat sitten jotain muuta pimeästä, jos eivät olutta saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:53

Entisenä kassahenkilönä tiedän että kaupalle siitä tulee lisätyötä ja sehän taas näkyy meidän kukkarossa. Oluethan pitäisi poistaa/peittää myymälässä. Suurkuluttaja saa aina oluensa jos niin haluaa vaikka sitten kuppilasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 10:48

Tähän pitää sanoa yksi asia: jos oluenmyyntä halutaan vähentää
niin silloin ravintolassakaan ei saisi sitä myydä.
-Sitäpaitsi ei oluen juojat niin hölmöjä ole etteiväkö he varaisi jo
lauantaina suuremman määrä juotavia kotiinsa, oliso se sitten
parempi ratkaisu. Kielloilla ei kyllä minun mielestä saada aikaan
toivottua tulosta. Jotenkin tuntuu että tässä asiassa onkin ravintoloitsijat
jotka haluavat ettei kaupoista saisi olutta, heidän pussiin se olisikin
aikamoinen nousu euroissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 11:00

Mitäs se vaikuttaa sit verotuloihin? Mitä se vaikuttaa roudaamiseen Virosta tai muista halpatuontimaista? Verojahan valtion pitäisi kerätä eikä sylkeä pulloon tässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 11:04

Ihan sama, voisi lopettaa. Jos yhtenä päivänä viikosta ei kaljaa myydä kaupasta, kyllä sitä voi tietysti hamstrata varastoon jo lauantaina. Suomalaiset ja viina/kalja...ikuinen dilemma. Niin viisasta ei löydykään joka keksii keinon ja saa suomalaiset järkikäyttäjiksi alkoholin suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 12:23

Turhaa touhua tehtiin sitten niin tai näin...Suomalainen on niin erikoinen luonne verrattuna vaikka keski-eurooppaan,etä molempi pahempi:Kiellettin tai ei niin huono....Ravintoloitsijat haluaa tietenkin kiellon koska heidän tulonsa kasvaisi.Ja jos kielto tulee niin trokarit tykkää ja kautta aikojen on pöntöt pöhisseet suomalaisten kotien nurkissa.Kotiviini villitys joka oli aikoinaan melkoinen,tulisi taas ja pikahiivat pyttyyn...Toisaalta jos sitä ei kielletä niin kotiäidit ja nuoret saa sitä liian helposti.Tosi juopolle se kielto ei vaikuttaisi.Ns.pultsarit vetivät aikoinaan partavettä ja palan painikkeeksi kenkäplankkiakin!Muistan miten -60luvulla "alan mies"sanoi:"Ei se alhaalla vielä kulje jos kenkäplankkia nauttii mutta jos syö plankatut kengät niin on jo pahempi juoppo"...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 12:34

Ihan sama mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 12:42

Aivan sama minulle kiellettäisiinkö kaljan myynti sunnuntaina vai ei. Kyllä jokainen joka sunnuntaikaljaa kaipaa saa sen lauantainakin itselleen ostettua. Joten tuskimpa se Suomalaisten kaljankulutseen vaikuttaisi ja vähentäisi maanantaikrapulassa töistä poissaolevien lukumäärää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 14:52

vois kieltää kokonaan mut toi olis ees yks askel siihen suuntaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.01.2010 - 15:53

Ei merkitsisi minulle yhtään mitään. Siis aivan sama vaikka kiellettäisiinkin. Monet muut kyllä varmaan vihastuisivat pahasti jos noin kävisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 19:25

jos oluen myynti kiellettäis sunnuntaina niin monet varmaan ostaisivat laitonta tai myrkyllistä viina katukaupasta, vois olla ihmiset rapulassa tai pois duunista maanantaina ja sattuis muutama sata työtapaturmaa vuodessa enemmän

Lisätty: 26.01.2010 - 19:27

en kannata sellaista myynnin lopettamista sunnuntaina vaikka en paljoo nykyään alkoholia käytäkkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2010 - 19:28

Minä olen oluen ystävä, mutta ei haittaisi vaikkei sunnuntaisin saisikaan, eihän sitä oikein ole tähänkään asti saanut kuin sesonkiaikoina. Ei siis tee kesää eikä talvea - sitä voi ostaa varastoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 20:20

Turhaa holhousta. Mikäli joku haluu ni keinot on olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 21:33

Kyllä sitä juomista voisi tarvitsevat varastoon ostaa..että ei tarvi olla sunnuntaina ilman jos mieli tekee.
Minun puolesta vaikka myyvät mypäri vuorokauden...saan ostettua päivällä mitä on tarvetta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 12:21

ei kyllä hetkauta suuntain tai toiseen.
ainoo ärsy siitä vois tulla että sitten kaljajono on lauantaisin pidempi. toisaalta - käyn harvoin lauantaisin kaupassa. eli ihan sama miten päin vaan. onnex ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:27

Omaan kulutukseen ei tuolla olisi mitään vaikutusta, eikä varmaan monen muunkaan. Kysehän oli kaupan myynnistä ja jos ravintola tien toisella puolella myy niin kyllä janoinen sinnekin löytää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 18:21

siinä olis taas yksi turha kielto kansan (kauppiaiden) kiusaksi