Saiskohan Suomessa EU-tukea jos rupeaisi...

...vielä tässä iässä pirttiviljelijäksi. Jos tekis ihan hyvät
anomuspaperit, niin heltyisiköhän sieltä tukea, en tarvitsisi
kun eka vuonna noin 122000 euroa, seuraavina vuosina
tietenkin sama määrä. Saataisiin tämä Suomen väkiluku nousemaan
ettei tarvitsisi ulkomailta pakolaisia haalia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2010 - 21:22

Lapsilisä

Kela maksaa Suomessa asuvasta lapsesta lapsilisää, kunnes hän täyttää 17 vuotta. Lapsilisää maksetaan lapsen syntymästä (tai oikeuden alkamisesta esim. Suomeen muuton jälkeen) alkaen.

Lapsilisää maksetaan sen kalenterikuukauden loppuun, jolloin
lapsi täyttää 17 vuotta
lapsi muuttaa ulkomaille tai
lapsi alkaa seuraavasta kuukaudesta saada kansaneläkelain mukaista työkyvyttömyyseläkettä.

Lapsilisien maksupäivät 2010

26.1 Tiistai
26.2 Perjentai
26.3 Perjantai
23.4 Perjantai
26.5 Keskiviikko
25.6 Perjantai
23.7 Perjantai
26.8 Torstai
24.9 Perjantai
26.10 Tiistai
26.11 Perjantai
23.12 Torstai

Lapsilisän määrä lapsiluvun mukaan euroa / kuukaudessa
1. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 100,00
2. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 110,50
3. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 141,00
4. lapsilisään oikeutetusta lapsesta 161,50
Jokaisesta seuraavasta lapsilisään oikeutetusta lapsesta 182,00

Siinä ne taitavat olla kaikki tuet, mitä maksetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2010 - 21:04

Riippuu ihan siitä,mitä pirtissäsi viljelisit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 21:06

Ei sitä saa kuin firmat ja kurssien jäsjestäjät älyttömiin vouhotuksiin. Että voivat pompottaa suojaverkoista läpimenneitä raskassarjalaisia.

Meinaatkos haaremin perustaa?

Lisätty: 26.01.2010 - 02:34

Näin välipäästöllä käytyäni papitilta kysyn että lasketaanko tuo lapsilisän määrä isän lasten mukaan vai äidin?
Jos se on isän lasten mukaan niin haaremi on kannattava yritys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 21:37

Kovan homman meinasit itsellesi ottaa. Ajatuksena hyvä, mutta tuosta ajatuksesta pitäisi monen muunkin innostua, jotta sillä saataisiin pidettyä rajat kiinni pakolaisilta !
Mutta onnea yritykselle . . .
Kerrothan sitten miten lähtee itämään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 21:38

on sulla poika kovat taksat,
noilla hinnoilla monet jo panisivat parastaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 08:38

Kyllä Suomessa tuosta asiasta saa jo ihan tarpeeksi tukea, Kelan (sossun) tukea nimittäin.
Lapsilisän saaja on lapsen äiti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:01

Hommiin vaan, edellisen mukaan siitä saa tarpeeksi tukea !

ja vielä korjaus edellisessä vastauksessa olevaan epätarkkuuteen

"Lapsilisä voidaan maksaa lapsen äidille tai isälle tai muulle huoltajalle sekä poikkeuksellisesti myös 15 vuotta täyttäneelle lapselle itselleen. Kela maksaa lapsilisän kuukausittain sen henkilön tilille, jolle lapsilisä on myönnetty. "

joten sinullakin on oikeutesi tasa-arvon nimissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:27

luulen kyl miumaumikko , et sitä pirttii pitää aika paljon laajeentaa.. mut suomenhevosist saa hiukkase tukea, mut en varma sit , jotta pitäiskös niit varsoa sihen tuen myöntämiseen kans , maatilllallisena saat jopa tuonkin verran, mut vaatii sit maataa ja vaix mitä jutskii runsain mitoin.., jot sin pirttiin ne kaikki ei kyl mahdu.. hmm .. sit tietty nuit lapsossii , sihen sinun kandee kyl perustaa jo haaremi, jot ehdit saada tukia noinkin paljon....no kaik yhdistettynä saattapi onistuakin, mut alappa nyt pitää kiirust .. hopi hopii .. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 09:41

sinun täytyy sitten myös tarkkaan katsoa missä kunnassa alat sitä viljelyä harrastaa,
kuntalisät vaihtelevat 50 -> 250 €.

sinulla kyllä noita liikeideoita riittää. etkö jo patenttia jollekkin keksinnölle hakisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2010 - 19:23

Mitäs se mamma on moisesta viljelystä mieltä, vai meinasitko ottaa "peltotyövoimaa" että saisit suuremmat tukaiset. Mitähän EU sanoisi jos pokkana hakisit viljelmällesi tukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 23:40

Voisithan yrittää miten tukea alkaisi tulemaan..kyllä olisi kovaa hommaa..Parempi olla ihan palkannauttija..