Miten voivat napsukoirat,kun pakkasia vain piisaa ja tarpeilla täytyy käydä ulkona?

Avainsanat: pakkasella ulkoiluttaminen koirien

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2010 - 12:44

Meillä ei meinata millään tulla sisälle...niin mukavaa on hangessa peuhata eikä siinä pakkanen haittaa :o)

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2010 - 11:48

Ei vielä kusi kaarelle jäädy kuin talvisovassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 12:19

Hau.. hau.. hyvin pärjätään pakkasellakin kun pukee tarpeeksi päälle ja liikkuu paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.01.2010 - 12:26

Loistavasti kun vain tuijottaa emäntäänsä pissireissulta tultuaan tiukasti silmiin. Saa näet sen uskomaan että ovi auki ja äkkiä. Jos niin pöhkö on että vain seistä toljottaa edelleenkin, niin nostelee sitten tassuja vuorotellen - jatkaen edelleenkin sitä tuijotusta - niin johan viesti menee perille ja pääsee tupaan lämmittelemään. Saahan tuo vielä jäädä itse sinne palelemaan jos siitä lystinsä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 13:36

Meidän koiria alkaa jo pakkaset vaivaamaan, kun ei ole päässyt kunnon lenkille pitkään aikaan. Näin kovilla pakkasilla täytyy pukea kaikki koirat joka kerta, kun ulos mennään ja sittenkään siellä ei viihdytä muuta kuin sen verran, että just kerkeää tarpeensa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 14:58

Fiina-koiralla paksu turkki ja vahvat tassut, tykkää liikkua oli sade tai pakkanen. Mutta tosin kyllä huomasi yli 30 asteen pakkasilla, ettei ollut niin innokas tavallista pitkää lenkkiä tassuttelemaan.
nyt on vain -6C, tuntuu ihan lämpimältä.
En ole kokeillut tossuja Fiinan jalkaan, varmaan ne olisi hankalat, joulunaikaan kyllä punaiset poronsarvet päässään pysyivät ja herättivät hilpeyttä kanssakulkijoissa lenkillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.01.2010 - 15:27

Meidän hauveli ainaki nauttii mitä enemmän pakkasta ja lunta. tosin eipä tuo ole ihmekkään kun arktisia rotuja löytyypi koirasta.
Kyllä on ihana kattella kun koira on intoa täynnä kun ulos pääsee. :)
Sisälle ei malttaisi ollenkaan tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 15:30

Tyttöystävälläni on Jaakko niminen koira.En muista nyt merkkiä mutta semmoinen Pitkon näköinen luppakorva mikä on siinä sarjakuvassa...Kova poika touhuamaan ,tykkää lumesta eikä sillä ole mitään pakkasrajaa tehdessään lumikoira-enkeleitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 15:46

Mulla ei ole koiraa vaan 3 kissaa.Ne on tottuneet olemaan normaalisti paljon ulkona.Nyt kun näin kylmmää ollut. Käyvät ulkona kääntymässä ja sittenkin näyttäävät että tassut paleltaa.Meinaavat ihan tressaantua ,kun on niin pitkään ollu tuota kovaa pakkasta.
Niillä on kaikenlaisia palloja ja lelu- hiiriä millä leikkiä.Istuuvat ikkunolla katsellen ulos kuutamoon.
Aika on vähän pitkähköä.Mietin itsekseni miten on karvattomien veijareitten olla Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 16:45

Kyllähän peinillä koirilla alkaa tassuja palelemaa..hyvä että pystyvät tarpeesa tekemään....Mutta minun tyttären koira lähtee ilomielin ulos..vaikka on pakkanen..Kuonoa aina hankaa lumihankeen..ja alkaa välillä piehtaroimaan..kun hevonen....on toi minun profiilikoira..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 18:03

basenjin kanssa käydään villapaita, toppapuku ja töppöset jalassa kiertämässä 200metrin lenkki.. :) Ja pikaisesti takas sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 19:31

Ei ole omaa koiraa mutta tuttavan pikkuruinen piski tekee kovilla pakkasilla asiansa sanomalehden päälle sisälle ,kun ei uskalla mennä ulos edes toppanuttu päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 19:41

Lapsikoira asuu meillä - valkkari - ja ikää on vasta vajaa 5 kk - eipä näytä pakkanen purevan sen verran on karvoja kasvattanut tämä kaveri.
Lumi on parasta mitä maailmasta löytyy - hangessa pitää kylpeä jopa aamuvarhaisella pissa reissulla: ensin pitkät lirut ja sitten nihnutus maatavasten ja "kylkimyyryä" pitkin hankea ja on ah! niin ihanaa!!!
Ei kait tuosta ulkoilusta ole haittaa kun ei edes tassuja nostele siihen malliin että paleltaisi - istuskelemaan ei auta jäädä vaan mukavassa liikkeessä koko ajan- eikä hikihölkkää ettei ota henkeen ja keuhkoihin- sillälailla sopivan mukavaa reipasta tahtia mennään meillä....
Mikään ei ole nyt niin ihana ja kaunis asia mammankaan mielestä kuin luminen metsä - jopa näin illalla kuun (puolikkaan) loisteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 03:02

Suomenlapinkoiria ei oo pakkaset haitanneet eikä sen puoleen omistajiakaan, sillä vauhti on niin kova, ettei ehdi palelemaan. Lenkit on ne pari tuntia päivässä, kuten muulloinkin.