Onko eroa ladataanko auton akkua ulkona pakkasessa tai irrotetaan ja sisällä ladataan? Onko akuissa kantokahva?

Avainsanat: auton lataus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2010 - 11:23

Kyllä sinne virtaa menee pakkasellakin. Tosin lämpimän akun vireys on parempi sitten käynnistettäessä. Oliskohan syytä irroittaa toisesta navasta johto jos paikallaan olevaa akkua lataat. Nykyaikaisten autojen sähkövehkeet ovat joskus herkkiä väärästä virrasta.
Kantokahvoja olen nähnyt joissakin akuissa ei monessa. Myytävänä on tarvikeliikkeissä akun kantoremmejä.

Lisätty: 24.01.2010 - 11:29

Varo lataamasta autoa ettei käy kuin terroristeille, jää kuoppa maahan käynnistettäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2010 - 11:19

Lämpimänä latautuu paremmin, korkit auki ettei kiehu yli. Joissain akuissa on kantokahva...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 11:41

En uskaltais autonakkua sisällä ladata.Osta uusi akku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 11:59

lataaminen sisätiloissa on parempi vaihtoehto, korkit auki ladattaessa, mutta älä lataa auton akkua asuintilassa, akkuhapoista tms saattaa haihtua epäterveellisiä kaasuja.

uuden akun osto voi olla vaivattomampi tapa kuin latailla akkua mennen tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2010 - 19:45

Meillä ladataan ulkona milloin on tarvinnut ladata. Mutta jos useamman kerran peräkkäin on pitänyt ladata, kannattaa jo ostaa uusi akku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 00:30

Ulona ladataan..mene ostamaan uusi akku jos on vanha jo huonossa kunnossa..on kova talvi..ei heikolla akulla tee mitään..voi jättää tienpäälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2010 - 13:37

Kun lataat sisällä, niin akku latautuu enemmän täyteen.

Lähteet:
Testattu itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2010 - 19:42

ulkona olen ladannut ja hyvin on lataantunut. Koska on uudenaikainen aakku,niin ei voi katsoa edes nesteitä....ostettava aina uusi ,jos menee tyhjäksi usein,,,