Saman tien tuli mieleen kysyä? Mitä sokaet ihmiset näkevät ja tuntevat??Onko koko aika vaan pimeetä??

Lisätty: 23.01.2010 - 15:36

Ei ole NAPSULAISET sokeita..kun osaavat vastata mitä kysyy..Hieno homma NAPSULAIST....Että on kiva lukea kun näkee..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2010 - 09:17

ihminen aistii 80% näkemällä. kun tuo etuus "poistuu" kaikki muut aistit terävöityvät. tunteet on samat oli sitten silmät taikka hetulat. pieni lapsi tutkii ympäristöään koskettelemalla, maistamalla jne. koskettelu avartaa mielikuvitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2010 - 15:12

olisit kysynt onko moni napsulainen sokea? en tiiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 15:16

Tuntevat ainakin paremmin kuin näkevät ihmiset.Ihmisen elimistöhän kompensoi toista aistia jos toinen puuttuu.En tiedä miten muilla mutta minulla näkyy miljoonia kirkkaita pisteitä vaikka on kuinka pimeää ja silmät tiukasti kiinni.Nooh,nyt taitaa mennä juttu jo tiedon rajamaille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2010 - 16:21

Pitäisi kai kysyä sokeilta mitä näkevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 17:06

sokeat eivät näe ikinä mitään, sensijaan näkövammaisia on hyvin laaja skaala

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 19:15

Täysin sokea ei näe mitään .Aina samanlaista on yö tai päivä.Mutta ovat paljon tarkempia aistimaan.Kuunteleevat tarkasti ,koskettelevat hyvin tarkasti .Luovat omaa kuvaa, vaikka ihmisestä.
Pitäävät seurustelusta muiden kanssa,Rahat tunnistelemalla tuntevat.Ei niitä huiputeta.Ovat hyvin aktiivisia kaikessa. Kysyyvät tarkasti.Aistit rakentaa muita reittejä selviytyä.Kun näkö kokonaan puuttuu.Koulutetut koirat ovat niiden tärkeimmät kuljetus kumppanit.Tekeevät yhteistyötä liikkuessaan ja asioidessaan eri paikoissa.Koirakin tietää että kumppani ei näe.Joskus liikkuessa
siitähuolimatta on vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 19:34

on se sokeus suurin vitsaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2010 - 18:57

Täysin sokea ei näe mitään, mutta pystyy tekemään aivoissaan mielikuvia esim. ihmisen näöstä koskettelemalla. Sellainen joka on ensin ollut näkevä, "näkee" muistikuvia.
Tuntoaisti on heillä huomattavasti parempi kuin näkevillä.