Miten on,kun ottanut avopuolison ja isot kylpyhuneremontit menossa?Saako tämä siipiveikko myös kotitalousvähennyksen??

Kun on talon kirjoissa ja asuvat yhdessä??

Lisätty: 23.01.2010 - 13:54

Tompelo ei kyllä voi tehdä sähkö ja putkihommia..ja meinaa uusia koko putkiston oman asunnon kohdalla,,jos jossakin vaiheesa tulee taloyhtiöön putkiremontti..niin taas tarvi aukaista lattiaa..VAKUUTUS EI KORVAA JOS JOTAKIN::JOSKUS KÄY JA TUMPELO TEHNYT..sitte maksat itse vahingon..

Lisätty: 23.01.2010 - 15:46

Olen vähän eri mieltä Jumppisen kanssa...Asut vaikka missä honolulussa(SUOMESSA) jos tehdään remonttia..ihan virallisesti..niin saa kotitalous-vähennyksen..

Aika kiva oli saada eläke ilman veroja viime kesästä asti..kun tuli kotitalous-vähennykset.ilmoitettua verotoimistoon..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2010 - 09:18

siinä jos kirjoilla on niin hän saa saman verran kuin sinä. kandee tietty ottaa siltä se vähnennys kuka laskut maksaa remontissa

Kysyjän kommentti

Kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2010 - 12:58

Onko niin tumpelo ettei osaa tehdä sitä remonttia? Heitä hittoon koko lurjus.

Minä sentäs ostin kaikki tavarat ja suunnittelin (AutoCad) ja tein kaikki muut paitsi putki- ja sähköhommat täytyi teettää oikeudet omaavalla yrittäjällä, nekin maksoin.
Piru kun ei tullut mieleen hakea kotitalousvähennyksiä. Tosin en ole kodin hengetärtä laskuttanutkaan noista.
Kyseessä meillä tosin oli keittiö jonka nurkkaan tein vain WC n suihkulla. Kukaan varmaan ei tiedä mitä täydellinen ison keittiön ympäri myllääminen maksaa vieraalla teettynä. Maksoi riittävästi itse tehtynäkin.

Lisätty: 23.01.2010 - 14:58

jaa de asu osunto-osakeyhtiö, ei silloin saa kukaan niitä vähennyksiä koska ne sellaiset remontit kuuluu yhtiön toimen kuvaan. Vakuutuksista (laillistetusta rosvouksesta) ei kysymyksessäsi ollut mainintaa.
Olen kyllä kirjoittanut "tumpelo".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 13:50

jos teitä verotetaan samoin kuin naimisissa olevia niin saa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2010 - 14:14

Eiköhän se ole heidän murheensa. Kannattaako sinun siitä otta ylimääräistä pohdittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 14:31

Totta kai saa kun kerran talossa asuu. Ja mistä päättelet hänen olevan "siipiveikko"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 17:23

jos hän teettää sen rempan omilla nimellää ja maksaa sen myös, niin yksi hän saa ne vähennykset, mut jos tumpelon kaa kaksin se teetätetään ja maksetaan, niin sii tapaukses se tulee molemmille .. käsittäkseni ...avoliitossahan jokainen omistaa omilla nimillään olevat jutut ja silloin ne vähennyksetkin ovat omilla nimillään, mut yhteinen on sit aina yhteinen jutska .. kait .. saattaapi olla jotta olen pihalla taas ku lumiukko ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 18:57

En varmaankaan pohdi asiaa noin syvällisesti kuin muut....

Toivotaan, et remontti tulee tehtyä niin, että toimii ja ei aiheuta ongelmia muille taloyhtiön asukkaille. Ja jos siipiveikko pitää ottaa jonkun remontin takia, niin hiton huonosti on asiat. Vanhemmalla iällä, siis kuten mie ite, miestä ei oteta taloon remontin vaan muun iloisen, totisen työn takia. Ja siihekään hommaan ei tarvii osotetta muuttaa. Riittää vähempiki. Tai sit on dopinkii tosi paljo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.01.2010 - 22:53

Eikös se vähennys ole työ- ja asuntokohtainen. Eli ei sitä käsittääkseni saa jokainen asukas erikseen.