minkä ikäisenä mielestäsi kannattaa aloittaa e-pillerit? (ehkäisypillerit)

minä kärsin hirvestä kuukautiskivuista 8 vuotta. mutta kun aloitin e-pillerit 19 vuotiaana, kivut pieneni huomattavasti.
mielestäni voi aloittaa vaikka jo nuorempana pillerit kuin 19v.
e-pillerithän auttaa ehkäisyyn ja tarkoitta että on jo seksielämää.
mutta monella ne pillerit auttaa nimenomaan kuukautiskipuihin, niin miksi ei aloittaa pillereitä vaik jo 14v. ja ei tarkota et pitäs jo sekstailla.

ymmärtääköhän kukaan mitä mä tässä yritän sepustaa, sormet sauhuten, ; )

Avainsanat: e-pillerit kuukautiset minkä ikäisenä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2008 - 10:03

ymmärsin heti, itselläni oli kovat kuukautis kivut aikoinaan ja pillerit kun aloitin 16 vuotiaana helpotti kivutkin huomattavasti. nykyään ei ole mitään kipuja kun lapsen olen maailmaan saanut ja minulla on hormonikierukka.

Ei e-pillereiden aloittaminen välttämättä tarkoita sitä että on alkanut harrastamaan seksiä, hyvä se on et on keino helpottaa nuorten naisten kuukautiskipuja kun ei mikään burana siihen tehoa, ehkä kuuma vesipullo vatsalla helpottaa hetkellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2008 - 00:17

E-pilleri on raskaudenehkäisypilleri, jonka teho perustuu hormoneihin.

Joillain tytöillä kuukautiset saattavat olla hyvinkin runsaat ja kivuliaat, jolloin e-pillereiden käyttö voi olla jo näistä syistä perusteltua. E-pillerit lieventävät kuukautiskipuja, vähentävät vuodon määrää ja kuukautiset tulevat säännöllisiksi. Joitain e-pillereitä voidaan käyttää myös aknen hoitoon.

Mikä on oikea ikä aloittaa, eiköhän siitä voi keskustella gynekologin vastaanotolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 20:14

Tylsä vastaus, mut mun mielestä jos ei oo pakko ja löytää jotain muita keinoja, niin ei koskaan.
Saatanpa olla väärässäkin....hmmm...

Lisätty: 10.08.2008 - 21:30

Nythä vasta hokasin, et multa puuttu perustelut kokonaan, no niitä on niin paljon et ei ihan mahu tähän, tuttavilta, yms, kaiken maailman veritulpat, aggressiivisuudet, sun muut ja syövät löytynyt kun on käyttäneet, tämähän ei tiestysti koske kaikkia käyttäjiä, mutta ei vara venettä kaada....

Lisätty: 11.08.2008 - 15:54

Tässä äsken tuli vielä lisäinformaatiota e-pillereistä, katso yst. linkki: uutiset.msn.hs.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 10.08.2008 - 21:56

Olen jonin13 kanssa vähän samaa mieltä. Niistä aiheutuvat sairaudet puhuttavat tänäpäivänä. Mutta gyne on oikea henkilö päättämään asiasta. Minä aikoinaan aloitin 19 v. Söin vuosikausia. Tänäpäivänä en saa minkäänlaisia hormoonivalmisteita veritulppariskin vuoksi. Saan usein pinnallisia laskimotukoksia, en väitä, että pillereillä olisi niitten syntyyn ollut vaikutuksia, mutta juuri näiden tukosten takia en voi käyttää horm.valmisteita, mitä jo ikäni puolesta voisin syödä. On niillä hyöty, jos haittakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 00:27

Hae muita vaihtoehtoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 09:51

Jos munulla olisi tytär,yrittäisin pitkittää asiaa mahdollisimman kauan,mutta pakko kai suostua 15-vuotiaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2009 - 17:32

Olen 14-vuotias ja aloitin e-pillereiden käytön ollessani 13-vuotias runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin ja on helpottanut mielettömästi.