Nyt olisi kysymys salaatin ystäville.

Olisiko teillä hyvä salaatin ystävät mukavia ehdotuksia tähän minun
ainoaan saalaattireseptiin, silppuan veitsellä kurkkua, kiinan kaalia,
tomaatteja ja ruukkusalaattia näin talven aikaan.
-Mitä muita hienoja makunautintoja siihen voisi lisätä teidän mielestä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2010 - 16:41

Laittaisin sekaan sipulia ohuina renkaina, ehkä appelsiinlohkoja tai omenaa.... riippuen siitäkin syökö salaatin salaattina vaiko lisäkkeenä muun ruuan kanssa ja mikä se muu ruoka sitten on, se määrää myös paljolti sen mitä salaattiin voip laittaa - ananaspaloja, tonnikalaa (kuten jo yllä), oliiveja, paprikaa, vahvaa juustoa kuutioina ja/ tai sinihomejuustoo/mietoa valkohomejuustoa.... kastikkeen tekisin ihan ite; öljyä, sokeria, suolaa, sinappia, tilkka etikkaa, mustapippurirouhetta....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 20:21

anasta, tuoretta tai purkki, tonnikalaa, viinirypäleitä, feta, rae tai jotain muuta juustoa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 20:40

Pikkelssiä,hillosipuleita,purjoa,mandariinejä,omenaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 20:47

Minä aina lisään fetajuustoa, tai nykyään niitä lampaan tai kutunjuustoa , raastan ja vähän oliiviöljyä ja mustapippuria ja salaatti tekee kauppansa , jopa Lapin anopille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 22:34

Sinappi kastikkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2010 - 22:40

Aromisuolaa tai tilkka sitruunamehua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2010 - 23:12

Minäkin lisäisin tuon fetajuuston. Mutta itse syön eniten ihan leivän päällä. Ja sellaisenaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 05:25

Fetaa, ananasta, kirsikka tomaattia, viinirypäleitä, punasipulia sekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 06:49

Appelsiini-sipulisalaatti, myllystä pippuria päälle ja hieman öljyä ohuena nauhana. Perus tomaatti-sipulikin on vaihteeksi hyvää.

Mozzarella antaa ruokaisuutta perusjuttuun. Ja aina vähän sitä pippuria tai salaattimaustetta tai yrttejä ja liru öljyä.

Itse rakentelen salaatit useimmiten kerroksittain laakealle lautaselle. Väliin sopivaa maustetta ja taas tuli erilainen salaatti - ainaskin maultaan ja näöltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 19:50

Hillosipulia herne,maissi paprika sekoitus,mitä on kaupossa myytävänä pakasteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 19:00

Fetaa, punasipulia ja oliiveita. Tai kananmunaa, katkarapuja, tölkkimaissia...