Mikä on vanhin tavara huushollissasi?

Miulla on eräs malja mikä on äitini ja isäni häälahja,sillä on ikää yli seisemänkymmentä vuotta.Tämä malja ei ole ulkonäöltään mikään kaunotar,mutta minulle hyvin arvokas ja ihmettelen miten se on säilynyt ehjänä nämä vuosikymmenet.Minulle se tuli äitini jäämistönä.

Avainsanat: malja vanha lasinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 17:35

Kolikko 1700 luvulta.Löydetty aikoinaan linnoituksen valleilta.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 17:24

muistelen,et minulla on yksi raamattu olikos nyt 1800 lopun vai 1900 alun, mut vanha se on , siinä on sellaista vanhaa txt,äkin ja toinen on hyvin vanha keittokirja , sitä on hauska selailla, niin myöskin veivigrammari ja sihen niit kivilevejy ...se on salkkumallinen...mut luulen et tuo raamattu on kylö kaikkein vanhin.. sitä en kyl muista mist se on minulle tullut ...ollut kyl jo monen monen vuoskymmen minulla ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 17:36

Meillä on koristeltu kello, 1880 valmistettu ja vanha tsaarin aikainen postimerkkikokoelma sekä joku vanha raha , ei näiden arvosta vielä rikkaiden joukkoon pääse, minulla on myös ns. arvostetun taiteilijan tekemä kaunis taulu, Arthur Heickell , ei ole silläkään mitään rahallista arvoa ole, itse voi pitää tavarat , vanhat hyvinkin arvokkaina ja ostaja latistaa, useita tavaroita , vaikka vanhaa on ja kaunista niin ei mitään arvoa ole, minulla on myös isoäitini perintönä tullut mokkakuppeja tasseineen, Gustavsberg ja kaunis kukkakuvio, ahaa ,arvion pyysin 240 markkaa olisi ollut hinta ,niille per kuppi ja tassi , lama tuli ja olen pitänyt ne edelleenkin.Saa noi pikkuihmiset myydä ne , huom , ei lapseni.Nämä tavarat sijoittuvat vuosisadan vaihteeseen.

Lisätty: 22.01.2010 - 18:23

Jäi tämä tölli huomioimatta, on vanha, hirret tuotiin 1928 tänne TURUN NUMMENMÄELLE junan kanssa Terijoelta, ei talon hirsien vuosia tiedetä vain vuosi sekä hirren numerot , rakensivat aikanaan sen mukaan , ja minä tällaisen tönön ostin ja uuden olisi halvemmalla saanut, ja jää niille lapsille vaivaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 17:44

Taidan olla itse se vanhin ja arvokkain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 18:07

Radio merkki ??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2010 - 18:49

Omat vauva-ajan kengät vuodelta -46. Muistaakseni minulla on myös yksi äitini tekemä pyyhe, jonka hän on tehnyt vuonna -44, koska siihen on merkattu äidin tyttönimen kirjaimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 18:51

Arabiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:14

muutamia kirjoja 1800 luvun alkupuolelta ja kaksi hopeista soppakauhaa (perintökaluina kierrelleitä) mahdollisesti 1700 luvulta (?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:40

Meillä on sellainen isän äidin äidin vanha rukki. On kulkenut mukanani paikasta toiseen. Vähän se herättää hilpeyttä, koska rukki on tavallista pienempi. Tehty pienikokoiselle henkilölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:46

Mulla on vanhoja esim. valokuvia, isäni isästä nuorena. Äitini kuva kun
hän noin 1 vuoden ikäinen nyt äiti on 87 vuotta, myös äitin isä ja äiti ja
heidän äiti. Myös vanhoja rahoja on kolikko venäläinen vuodelta 1600
luvun lopulta, on niin kulunut ettei saa lopusta selvää se on iso kuparinen
halkaisija noin 7 cm. ps. nuo vanhat valokuvat olen retusoinnut uuteen
uskoon tietokoneella, on tosi hidasta työtä mutta jälki onkin sitten tosi
hyvännäköistä kun sen huolella tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:51

minä itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 21:08

koko mökki vuodelta 1850, akka-aatra ja käsikivet (myllyn) kaikki samoilta ajoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2010 - 23:10

Kukkavaasi jonka olen saanut 70-luvun alussa on malja sekä samaan aikaan ostettu peili. Mutta vahnin taitaa kuitenkin olla piironki jonka sain kauan sitten. Sen ikää en pysty arvelemaan mutta vanha se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 23:45

Ruusuryijy 1821v. Rakennuskin on 1800 lopulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 01:41

L.M. Ericssonin pöytäpuhelin, malli AC 110 "luuranko" vuodelta 1892

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 10:34

Isoäitini jäämistöstä ryijy:simpukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 13:17

Ihan vanhin muitso on todella ihana kampauspötä ja rahi,mikä on alakerran makuuhuoneessa. Isäni ensimmäisestä avioliitosta..vuodelta 1930..siihen kyllä kuuluu koko makuuhuoneen kalusto..on vaan meidän vintissä..Ihanat sängyt,yöpödät ja tosi ihana liinavaate-kaappi minkä ovessa iso peili ja 2 selkänojallista tuoli..
Olen luvannut nämä tyttärelleni..tekee romanttisen makuuhuoneen...kun vaan ne entisöi ensi kesänä...Olen viettäny ihanan hääyöni näissä sängyissä vuonna 1962...kun isä ja äiti antoi ne meidän käyttöön..itse menivät hotelliin yöksi..eli tässä samassa talossa missä nyt asun..vietin hääyöni.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 20:02

Suattaapi olla makkuhuoneen senkki, jonka sain kotipaikaltani tai sit arabian kannu, jossa on sinitäpläinen kissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 20:22

Meillä on varastossa parempaa rahatilannetta odottamassa jonkin verran perintöhuonekaluja. Niistä vanhin on isoäitini keinutuoli. Se on sata vuotta vanha ja enemmänkin. Lisäksi on puusohva ja lipasto ja sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 14:05

Joku Arabian lautanen jossa on kolme A-kirjainta kolmion sisällä. Sitä leimaa käytettiin 1800-1900 luvun vaihteessa. Lautanen on täysin virheetön joten eihän sellaista uskalla oikein missään käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 17:48

Isovanhemmilta peritty piironki, joka on valmistettu1870-luvulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 10:06

Vanhoja esineitä ja huonekaluja on sen verarn paljon etten osaa sanoa mikä on vanhin.
Perintöraamattu on ainakin v. 1850 ja yksi antiikkikaupasta ostettu "saaristolaispöytä" on vuodelta 1860, vuosiluku on laitettu pöytään.