Etelä-Karjalassa on nyt ollut pakkasta 50 vuorokautta peräjälken ja loppua ei näy.

En muista elinaikanani näin pitkiä yhtäjaksoisia pakkasia.

Avainsanat: pakkanen paukkuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 10:15

Miten ne kissaäidin kissanpennut tarkenee ulkoilla?

Kysyjän kommentti

Kissaäidillä on vain yksi kissa ja se tarkenee oikeinhyvin,kun ei pistä tassujaan edes parvekkeelle pakkasilla,ikkunasta nuuskutta raitista ilmaa,kun sen aukaisen.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 10:09

Tuota samaa olen kuullut, pakkasta n. 20 ast. koko ajan, niin oli myös joulun aikaan kun käytiin siellä päin.
Sama täällä pääkaupungissa, joulukuussa ei ole yleensä pakkasta niin paljon kun oli viime kuussa eikä luntakaan. Lunta tulee hiljalleen nytkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 10:27

niin on täälki ja aurinko kyl ny onnex paistaa ...muut tulis jo kevät ja sulais noi kinokset ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 10:46

Ihan kunnon talvi saatiin kuitenkin. Saisi kyllä pakkaset jo hellittää sanoo hän joka ei ole talvi-ihminen ja sitä paitsi Vilmakin käyttää nyt sisävessaa, kun pylly jäätyy pakkasessa, miauu. Mittarissa -28 ja ei enää naurata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 11:56

on maailmankirjat sekaisin, sanoo yli 80-vuotias enoni,
ei ole sitten talvisodan ollut näin pitkää kylmää jaksoa.

kaikki ne vanhat luonnonmerkit ilmoista ei kuulemma enää pidä paikkaansa niinkuin ennen.
vanhoja allakkoja on vino pino merkkeineen säilytettynä enollani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 14:29

Kyllä se varmaan näin on vaikka ei täällä rannikolla niin erikoisen kylmää ole ollutkaan.Fundeerasin tässä,että milloinkahan ensimmäinen lämpömittari on keksitty?Ei kai siitä elohopeamittarin keksimisestä niin hirveän paljon ole aikaa?Ja Sinäkin olet vielä niin nuori,ettei niitä talviakaan ole paljon takana...;-).No,viikon päästä ollaan plussan puolella koko maassa.Uskokaa pois!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 16:42

Kyllä ilmoja on pidelly. Viime yönä Konnulla vaan -30

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2010 - 18:25

Eipä näy loppuvan, ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 18:26

So?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 19:53

Joo kyllä on kirpeät pakkassäät olleet tänä talvena ihan kuin ennen.
Ei pidä nyt valittaa yhtään tämähän on nyt ihan normaalia Suomessa.
Pysyypähän ilmastohörhöt vähän aikaa peiton alla eivätkä ole ainiaan
manaamassa maailman tuhoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2010 - 22:58

Älä huoli. Kyllä se kohta hellittää. Kevät aurinko alkaa lämmittää ja hups - kohta on Vappu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 23:19

Tapasin Espanjalaisen suomalaisen.Sanoi että kyllä ilmat on ihan sekaisin .Heilläkin kylmää ja lunta.Ihaili suomen kauniita maisemia.
.Ei muistanut kuin lapsuudessaan olleen näin kaunista talviluontoa.Tuumasi että suomessa tämä lähellä normaalia talvi ilmaa.Hän on eräs toimittaja joka asuu tuolla kaukana.
On paljon valoisampaa kun pakkanen paukkuu.Lumi hohkaa valkeuttaan. Päivisin auringon säteet lämmittää.