Oletteko valmistaneet mustikkapiirakkaa itsetehtyä?

Vaimoni valmisti tänään ihan vanhalla reseptillä mustikka piirakkaa
pellisen, tuli oikein lapsuus mieleen syödessään sitä, lapsena se oli
minun herkkuani, sitä piti salaakin aina käydä kaapista ottamassa kun
äitin silmä ei nähnyt.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 08:15

Siis sellaisen pullataikinapohjaisen osaan kyllä, mutta siitä on kauan kun sellaisen viimeksi leivoin. Se onkin se ainoa oikea mustikkapiirakka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 23:00

En ole tänätalvena tehnyt,kun mustikkatorttua..Nyt pitää tehdä viikonlopuksi,kun muistutit...ihan vanhan-ajan mustikkapiirakka...jäänyt vaan unholaan..samalla voisi tehdä vähän korvapuustia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2010 - 23:33

En ole tehnyt mustikkapiirakkaa kuin kerran elämässäni, ja siitäkin on aikaa paljon, paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 05:14

syksyisin tulee tehtyä, kun on noi tuoreet mustikat, mut just tos isännälle sanoin, et jättää niit mustikoi piirakkaan, kun täs tulee nuo pikkuiset kyläileen niin heille sitten teen piirakan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 08:52

en minä , mutta puolisi osaa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 10:01

kaksiviikkoa sitten leivoin pullaa ja mustikkapiirakkaa.minulla on paljon mustikoita pakkasessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 10:13

on siitä kyllä aikaa kun olen mustikkapiirakkaa valmistanut.
murotaikinapohjaisen ja kera vaniljajäätelön tai - kastkkeen kanssa nauttinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 10:23

Itse on poimittu mustikat ja kyllä tuo kodinhengetär näkyy joskus sitä kahvipöydässä esittelvän. Epäilen että on itse sen tehnyt kun on marjoja säilössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 13:45

Itsetehtyähän se on jos itse tekee...mutta eipä ole tullut tehtyä vuosiin, ehkä ei vuosikymmeneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 18:30

E

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2010 - 22:57

On sinulla kiltti vaimo ja varmasti oli hyvää. Harvemmin teen piirakoita tai mitään makeaa. Oma suuni kun tykkää mieluummin suolaisesta purtavasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 23:54

Kyllä useasti vain itse ja vanhan kaavan mukaan. Siis pullapohjaan.Onhan itsetehty ja kerätyt marjat täyttä syötävää .Nam nam ..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 01:47

Pullapohjaan olen sen tehnyt ja runsaasti mustikoita. Jotta täyte ei kovin lilluisi vetelänä sekoitan täytteeseen hiukan perunajauhoja.

Kylmä maitolasillinen piirakan kanssa on maailman paras herkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 14:17

On tehty useammankin kerran, jopa tänäkin vuonna. Nyt on vaan muualta saatuja pakastemustikoita joiden joukkoon on laitettu ihan liikaa sokeria joten soppaa niistä pitää varmaan yrittää tehdä, piiraasta tulee ihan liian makeeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 18:45

No tottahan toki. Itse teen. Kukas muu.Netistä löytyy, vaikka mitä ohjeita.