Joko olette tottuneet pakkasiin nyt on -25°

Säätiedotus lupaa edelleen yhtä kovaa pakkasta ensi viikon
maanai-iltaan saakka, ei luultavasti hellitä sittenkään.
-Näinä aikoina on hyvä harrastaa valokuvausta, kävin tänään
metsässä kuvailemassa noin 3 tuntia siellä meni hangessa kahlaten.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2010 - 08:20

Huomenta vaan. Tänä aamuna mittari näyttää -27.5 ja siinä on parikymmentä astetta liikaa. En ole tottunut pakkasiin vielä tähänkään ikään mennessä. Enimmäkseen en pidä talvesta ollenkaan. Olen elänyt aikaisemmassa elämässä palmujen alla ja sinne olen taas pyrkimässä. Tämä ei ole ihmisen ilmaa ja duuniin pitäisi illaksi lähteä. Auto lämmitykseen ja voe että on kuulkee vähemmän mukavoo..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 20:28

-31 celsiusta. Ei vielä oo tottumusta. Lähinnä inhotusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 20:51

vain -17 C, mutta viima tekee kylmemmäksi sään.
eipä näihin pakkasiin totu,
mutta mukavampi on kuitenkin lumi ja pakkanen
kuin loska ja vesisade näin talviaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 20:56

Kyllä näihin pakkasiin on ollut pakko tottua...vaatetus kun on senmukainen..on villahousuillakin ollut käyttöä tänä talvena..monta talvea nekin jäänyt käyttämättä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 20:59

Kyl -25 vielä menee mutta -35 alkaa olla jo liikaa. todella upeat kuuraiset puhtaan valkeat postikorttimaisemat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 21:09

no en kyl ole tottunu edes - 10 asteeseen... , jos nyt harjottelis.. meil kun tää merituuli tuplaa nää asteet tuplaaman..niin kyl niihin pakkassii kait pitäis tottuukii .. mut .. joskus sit.. nyt tykkään istuu täs takan ääres lämpimäs.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 21:35

Meillä on 18. Ihana narskunta kuuluu kenkien alta ja maisemat on edelleen puhtaan valkeita ja kivasti aurinko pilkistää aamulla punaisena puiden takaa. Ulkona on kylmää eikä autokaan oikein tykkää lyhyistä työmatka-ajeluista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 22:09

Joo totuttu on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2010 - 23:16

En ole tottunut, enkä totu, puhumattakaan että haluaisin tottua. Loppuisivat äkkiä, että uskaltaisi nokkansa ulos laittaa. Ihan kamalaa, kun ei kauppaan uskalla lähteä, kun henki salpaantuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 00:04

Meillä ei ole kuin alle 10 astetta ollu koko viikon. Kait joskus toista viikkoa sitten ollu hieman kylmempää.. Niin täällä Pohjoisessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 08:23

Mittari näytti -22. Puin päälleni töihin lähtiessä sen verran lämpimästi, että töihin kävellessä tuli suorastaan kuuma. Minusta sellaiset -5-10 pakkaslukemat olisivat oikein riittävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 11:00

En ole tottunut vaikka jo pitkään ollut pakkasta. Tuntuu niin kylmältä että ulkona ei tarkene olla kovin kauaa. Kissatkaan eivät haluaisi millään mennä ulos pakkaseen. ja ymmärrä että niiden tassuja palelee siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 12:42

Se on moro!
Aamulla oli -17 , nyt -15. ihan hyvä.
aina vesisateen voittaa.
ehkä tämä on jo jonkinlainen raja.
-25 tai enemmän olisi jo turhan paljon.

mutta on ollut poikkeuksellisen kaunis talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 14:18

Olen tottunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2010 - 22:51

Ihan hyvin. Sehän on pukeutumiskysymys kuulemma vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2010 - 00:15

Aamulla 23- nyt 18- Kyllä ilma onkuin morsiain.Ei pitkiin aikoihin näin upeita maisemia.Kyllähän tää Suomalaisille passaa.Mutta energiaa kulluu.Kuulaat illat ja yöt houkuttelee katsomaan taivaallekin.Ei ole ollenkaan sitä karseeta pimeyttä .Nyt herää elämään taasen kevättä kohden.
Olemme voittaneet taistelun pimeyttä vastaan. Tästä kovaa vauhtia valo lisääntyy.
Kylmää on niin että pienillä linnuilla on kova kiire kun seuraa niitä päivällä.Miten ne lintuparat tarkenee. On mennyt 125kg auringonkukan siementä ja kauraa 20kg-rasvaa5kg.
Onhan se helpompaa 5 asteen pakkasella.Tilaamalla jos sen saisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 13:32

Tais eilen uhkailla että voi mennä jopa kuukausi vielä noin -20C asteissa. Totuin noihin lukemiin jo vuosia sitten, mutta lapsen kanssa ulkoilu on mahdotonta kun vaatteita pitää hänelle laittaa niin paljon että on paksumpi kuin se Michelin-ukko, eihän silloin voi kävellä metriäkään.