Olenko minä vähän outo mummo kun ostan vauvan vaatteita valmiiksi vaikka ,vauva ei ole vielä syntynytkään?Ennen sanottiin et

tietää huonoa onnea.Onko tämä vain taika uskomus?

Avainsanat: onko outoo ostaa vauvalle vaatteita vaikka ei ole vielä syntynytkään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 19:12

Tottakai mummo saa ostaa vaatteita tulevalle pienokaiselle jo ennen tämän syntymää. Ja kuinka voisi ollakaan ostamatta, kun ne ovat niin ihanan pieniä ja söpöjä vaatteita ja tuleva lapsenlapsi varmasti hyvin toivottu. Taikauskoisten höpinöistä ei kannata välittää.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta.Joo kyllä ne ovat niin kaunita ja ihanan pieniä en malta olla ostamatta. Hyvä kun moni muukin kertoi että tämä on normaalia. KIITOS KAIKILLE NAPSULAISILLE OLI TOSI HYVIÄ VASTAUKSIA JÄLLEEN. valita oli vaike se paras.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 11:07

Muistan tuon uskomuksen, kuitenkin mummot ovat kautta aikojen neuloneet nuttuja tuleville vauvoille. Nauttikaamme vauvaa odotellessa ostamalla suloisia pikku vaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:12

Ostele rauhassa lapselle vaatteita,mummothan on aina vähän höpsöjä,kun pieniäihmisiä on tulossa.Se on mummon oikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:22

Mikäs sen ihanampa kuin hypistellä ja ostella vauvanvaatteita!!!
Jatka harjoituksia!

Jos taikauskotarinat pitäis paikkansa, niin kaiketi tää nykyinen maailmanlaajuinen tilannekin voitaisiin pistää mummojen piikkiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:22

kaikenlaisia uskomuksia sitä on olemassa,
mutta ole huoleti ja virkkaa, neulo, kudo ja osta tulevalle lapsenlapsellesi
aivan rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:34

Eihän siinä mitään outoa mutta jos Faarikin alkaa virkkaamaan nuttuja niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:43

Ole rauhassa "outo"! Minä ostin joulukuussa syntyvälle jo kesäkuussa hyviä lasten kuvakirjoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:57

Sehän on juuri parasta mummottelussa ! Eihän kaikille ole edes suotu lapsenlapsia, eivätkä saa käydä hypistelemässä lastenosaston ihania pikkuvaatteita. Minä olen ostanut etukäteen sekä omille että lasteni lapsille kaikenlaista, tosin en kovin paljoa. Nytkin ensi kesäksi on kaksi vauvaa taas syntymässä, kunpa vaan edes nyt toinen olisi tyttö, koska tyttöjen vaatteet ovat kymmenen kertaa hauskemnman oloisia kuin poikien vastaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 12:18

et ole, itsekin ostelin.. se sevasta ihquu olikin.. ja nytkin ostelen vaix jo tuleville vuosille , tuo meitin tyttönen mummin kullan nuppu täyttää 2v ja jo ens kesäx hälle kaikkea kivaa ostelin, kun saa halvalla , viimekesän poistoja , mut ei ne haittaa , tyttäreni ei noist vaateist ole nirso..eikä jennakaan.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 12:20

Et sinä mikään outo mummo ole, etkä missään nimessä ainoa. Itsekin olen ostanut, sellaisia hyvin neutraalin värisiä jotka käyvät kummalle vaan. Ja leluja ja kaikkea muutakin kivaa on tullut ostettua. Uusimmalle en vielä ole ostanut, sillä pikkusisarelta jäi hänelle vaatteita. Mutta tottakai vielä ostan jonkun uuden nutun tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 12:31

mielestäni melkein kaikki mummot höpsöttää just tolla tavalla heti kun saavat vähänkin vinkkiä tulevasta, et siis ole mitenkään outo

miehet (vaarit) sensijaa toimivat järkevämmin, minäkin tein ensimmäisen hankinnan vasta ristiäisiin, ostin mönkijän

(saatan vähän käytellä itse odotellessa että poika kasvaa )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2010 - 14:46

Ei siinä mitään outoa ole, jos tulevalle lapsenlapselle ostaa jo etukäteen vaatteita tai muuta tavaraa. Onhan mummot tehneet sitä kautta aikojen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:19

Älä oo huolissas, ihan olet "normi mummo".Nimimerkki: kokemusta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 21:43

"Mummous on ansiotonta arvonnousua". Niinkuin edellä on kerrottu se on aivan normaalia ja ihanaa. Nykyään on niin kivoja vauvan ja lastenvaatteita kaupan, että pakkohan niitä on hypistellä ja ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 00:55

Mö olen miettinyt lähiaikoina lapsia, lastenkasvatusta, leluja, yhteistä aikaa ja kaikkea muutakin niin paljon, että tuntuu, että täytyy olla kaikki valmiina ekaluokkalaisen tarpeisiin saakka ennen kuin lapsi syntyykään. Mä olen pistänyt itselleni aika kovat paineet tästä, että homman pitää mennä näin eikä ehdottomasti saa mennä näin jne. eikä meille lapsia ole tulossa vielä moneen vuoteen.

Todennäköisesti kukaan ei ymmärrä vähääkään, mitä yritän sanoa, mutten pidä lainkaan pahana enkä edes höpsönä, että kaikista ihmistä mummu ostaa lapselle vaatteita jo etukäteen. Musta se olisi hieno ele ja osoittaisi, että on ajateltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 10:30

Kyllä noista samanlaisia "mummoja" on... ikävä kyllä yksi juuri nyt työpaikalla. Yrittää itse virkata peittoa vaikkei osaa edes virkata! Ja auta armias sitä puhetta kun vauva syntyy....
Tottakait vauvan syntymään täytyy varautua eli vaatteita täytyy olla valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2010 - 14:20

On osta vain, on paljon helpompaa kun kaikki on valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 12:29

Oli niitä täälläkin kasa ennen syntymää vaikka ei edes lapsen sukupuolesta ollut tietoa. Vauvalle käy minkä värinen vaate tahansa, ei punainen poikaa pahenna eikä sininen tyttöä.
Mitähän ikävää siinäkin tuo yksi pessimisti taas näkee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 10:07

Kyllä sitä minäkin olin aikanaan,niin innokas kun oli lapsenlapsia tulossa..Kyllä sitä tuli hankittua kaikenlaista niille jo ennen syntymää..Kyllä innolla aina oli kaupoissa vauvan-vaateitten kimpussa..ja alkoi heti jotakin nuttua kutomaa.

Lisätty: 27.01.2010 - 10:10

Seuraavat vauvat on jo sitten 4.jättä polvea..jos nämä nuoret hankkivat lapsia.ei ole kyllä vielä tiedossa.