Ja tässä se tulee: Mitäs tänään keitellään ruuaksi?

Lisätty: 21.01.2010 - 09:06

Meillä syödään eilen tehtyä porokeittoa. Purkista oli liha...en metsästänyt.

Lisätty: 21.01.2010 - 10:08

Maailmassa on todellakin paljon mielenkiintoisia asioita, mutta en ole vielä kuullutkaan, että joku pärjäisi ilman ruokaa. Sehän on ihan harrastus, hyvän ruuan tekeminen. Kuuluu ainakin meikäläisellä matkailuun maistella eri maiden ruokia. Saada hyviä vinkkejä yms. Kyllä elämä olisi tosi tylsää ja köyhää ilman ruokakulttuureita.

Avainsanat: menu päivän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 10:01

ennen pitkää se ruoka muuttuu hyvinkin mielenkiintoiseksi, ensimmäiset kurnaukset jo kuuluvat mahasta ...

saatiin aamusella kunnon matikka, oliskohan siinä päivän eväät, näin arvelisin ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 09:05

Tänään pilkotaan keitettyjä perunoita vuokaan, sekaan lihapullia tai muuta vastaavaa ja päälle sitten vaikka jokin maustettu tuorejuusto. Myös esim. valmiista herkkusienikastikkeesta tehty paksuhko kästike käy, mutta sitä laittaisin aina kerrosten väliin ja loput pinnalle. Lisukkeet lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:05

Kanttarellikeittoa on tänään listalla :o)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:08

Täytyy mennä käymään Raaseporin pääkaupungissa ja katsoa mitä on "Väiskin" lihatiskillä tarjolla.

Tallinnassa 80-luvun puolivälissä sanoivat että Väiskin lihatiski on propagandaa. Se ei voi olla totta.
Piti katsoa sanakirjasta mitä se propaganda on "mainosta". Sitä se on täytyi myöntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:26

No voi jestas ändå, enpä ole aamulla keitoksia edes ajatellut. Ei varmaan mitään. On paljon mielenkiintoisempia asioita kuin ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:33

jäi perunamuusia ja sipuliteemakkaraa, josta teen makkarapihvejä ... kasviksia föliin , nuo kasikset kyl laitan toiseen nurkkaan , kun eräs syöjä ei niist välitä mut itselleni vaan... jonku soosin sit viel väsään niin eiköhän nää masut siit tul taas täyttee ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 10:19

Jos vaikka kana nuketteja laitan ruuaksi ja perunoita.Ilta ruuaksi vaikka jotain makarooni ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:16

Kohta laitan porsaanlihaa palasen uuniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 12:11

Toissapäivänä aloin tyhjentää paikallsen kalastajaystäväni pakastimeeni tuomia ruokia. Löysin sieltä lihanyssäkän, joka osoittautui vuohenlihaksi. Keitin sen mausteiden kanssa ja lopuksi lisäsin punakaalia ja porkkanakuutoita. Se on siis paikallinen versio lammaskaalista. Sitä olen syönyt pari päivää, sillä olen täällä yksikseni syömässä, eikä tuollaista ruokaa voi tehdä kovin pientä määrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2010 - 13:33

Toissapäivänä tehtyä liharisottoa pistelen mahaani tänäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 18:44

pinaattikeittoo syötiin tänään, kanamunien kera. kohta lämmitän hiukka kasviskeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:39

Tänään tein perunmuusia paistoin jauhelihapihvejä ja häränsilmä munat.Kahvin kanssa eilen tekemääni omenatorttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 20:20

Mies teki munakokkelia ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 12:14

Kaalilaatikkoa oli tuolloin ja on sitä vähän vieläkin.
Kaalisilppu keitettiin ensin ja sitten uuniin...