Suomesta kokonaan savuton maa?

Hyväksyttekö ja onnistuuko?
Toivottavasti, mutta taitaa olla "hieman" vaikeaa.

Avainsanat: suomesta savuton tupakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.01.2010 - 10:53

Sitä yrittää entinen työpaikkanikin. Kun työntekijöitä on siellä kuitenkin noin 800 on se aika mahdotonta. Tietysti sitä missä kukakin savuttelee voi rajoittaa ja määrätä, mutta kokonaan ei tuollaista porukkaa saa savuttomaksi. Jos tupakan myynti lopetetaan kokonaan Suomessa kuten nuuskan 1995, vähentää se automaattisesti tupakoitsijoiden määrää.
Olen kärsinyt lapsena lähipiirin tupakoinnista ja oma lapseni ei varmasti tule sitä samaa kokemaan, meillä ei polta kukaan edes parvekkeella sillä jäähän se käry kaikkeen siellä olevaan, esim. kuivamassa oleviin pyykkeihin.
Hyväksyn kyllä kaiken joka rajoittaa tupakointia, eräässä firmassa saimme tehdä erään ketjupolttajan työtkin, sillä tupakkatauko oli hänellä vartin välein, muilla normaali tauko kahden tunnin välein.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 20:51

ei onnistu
ja toisaalta kieltolaiesta tulee aina niin paljon epätoivottuja lieveilmiöitä
että kyllä se valistus ja kasvatus taitavat sittenkin olla kieltolakeja parempi tie

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:11

jooooooooo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:20

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:23

En minä , enkä ystävänikään polta joten meille se olisi etu.
Mutta en tiedä miten se onnistuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2010 - 21:25

En hyväksy eikä onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:26

minun puolestain,kun en itse polta, mut epäilen suuresti onnistumista .. eikä kiellot kieltojen päälle tee muuta kuin uhmaa .. ainakaan noil meitin pikkuisille naperoille ja kisuleille ... jotta olen melko varma, jos tupakointi kiellätään teillä ja raiteilla ym.muualla niin aina löytyy niit possun reikii , joita voi sit käyttää tuoskin asias hyväx..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:30

Yhtähelppo se on kieltää kuin sadan watin lamput! Sakkotulojakin tulee ruhtinaallisesti kun kaikille rätkäistään sakot jos jää kiinni. Tupakan sijaan voisi sallia hampun, kuten varmaan kohta käy. www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../07/669288 Kannatan lämpimästi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:47

Ei tule onnistumaan,minä päätän itse poltako vai en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 22:38

Ei tule onnistumaan jos olisi tosi kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 22:59

Unelmaa mutta ei totta.samantien loputkin tehtaat kii ja autoilu ja julkinen liikennenekin lopetettava niin pieni Suomi pelastaa koko maailman

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 23:24

Ai että puulämmitteiset saunat kiellettäisiin ?

Kyllä ne ehtii miettimään kaikenlaista, välttääkseen miettimästä asiallisia parannuksia ihmisten elämään, kuten KELA:n tilalle Kansalaispalkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 02:46

Ihmiset päättää itse polttaako vai ei, mutta tupakoinnilla on slti lieveilmiöitä aika helkkarin paljon. Passiivisesta tupakoinnista puhuttiin paljon sillon, kun ravintolatupakointi kiellettiin ja tupakka on kiistaton terveyshaitta, joka lyhentää elinikää.

Mun henkilökohtaiseen elämääni kielto tai kiellottomuus ei vaikuta mitenkään, mutta olisin tyytyväinen, jos se kiellettäisiin. Tupakoijat ovat selkärangattomia luusereita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 08:32

Takuuvarmasti ei onnistu, niin hyvä kuin se olisikin. Naurattaa tuollaiset yritykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 08:54

Vain ja ainoastaan jos samalla tehdään täysin muista nautintoaineista vapaa maa: ei siis näkäräistäkään eikä pientä piristettä saa enää nauttia.
Tupakat pois ja viinat piiloon....
Ei helkkari, ei ihmistä saa tuollalailla hallita, mitä siihen sanoisi ihmisoikeuslaki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:04

Ok minun puolesta, ei onnistu kuitenkaan. Ikävä maksaa tupakoinnista koituvia terveyshaittoja. Saattaa helposti aiheuttaa lasekasta uhmamieltä eli polttaminen lisääntyy myös siellä missä se on kielletty. Jos ihminen ei itse ymmärrä, ei ymmärrystä voi muutkaan siirtää toiseen.
Mietin onko tupakka todella tupakka piristävä "aine".... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 11:49

Eiväthän ne suunnittele kieltolakia, vaan tavoitteeseen yritetään päästä vaikeuttamalla tupakan ostoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 14:22

Kaikenlaistahan sitä voi suomessa yritää, mutta kokkonaan savutonta tästä maastamme tuskin saadaan koskaan sillä pakokeinoilla ei saavuteta mitään. Aina löytyy joku joka niitä keinoja vastustaa vaikka viimeiseen hengenvetoonsa saakka. Itseäni Suomen täydellinen savuttomuus ei haittaisi sillä en kuulu tupakan tupruttelijoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:21

Ihan kannatettava ajatus, mutta luulenpa toteutumisen olevan hidasta ja vaikeaa. Ja jos Suomessa ei myydä tupakkaa laillisesti, niin kyllä sitä sitten haetaan Virosta ja Ruotsista omaan ja vähän toistenkin tarpeisiin. Omasta puolestani tupakoinnin voisi Suomessa kieltää vaikka tänä päivänä.