Pienet lapset ovat kekseliäitä sanoja muodostaessaan kun ei oikeaa sanaa muista, vai mitä? Kerro tenaviesi ratkaisuja.

musta ilmakeppi = pyöränpumppu
vähäsairaala = terveyskeskus
asun kuulemma Lintulassa = asun Kurkimäessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 22:04

Lapsenlapsi 3v. tyttönen: kylpytakki = takkipyyhe:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 19:27

Hiihtimet = Sukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2010 - 21:20

Tyynyliina = tyynylakana
Pöytäliina = hieno rätti
Sulje vesihana = sammuta vesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:40

kijojouski = kioski
mutta tässä tuli mieleeni meitin pikkumies , nyt 10v .. oli noin 3v ja joulupukki pyysi laulaua joulupukille , jota oltiinko jo harjoiteltu, et joulupukki joulupukki jne.. hän oli niin peloissaan pukista ja alkoi laulamaan , hätä hätä häkki kiipes lankalle ..nyt en kyl enenpää muista , mutta oli siinä naurus pitelemis .. hätä oli pikkumiehellä joo ..lahjat sai vaikka ei laulu nyt ollutkaan ihan sitä mitä piti... heh .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 22:07

muistan ajan kun vanhimmainen suomensi nuorempien lauseita. he ymmärsivät toisiaan joita vanhemmat ei. yksi esimerkki lukemattomasta määrästä oli esim. yksi sana naua=sauna

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 08:40

Loovetti = leipä johon laitetaan rasvan lisäksi muutakin päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:17

ystävättäreni poika polvenkorkuisena sanoi Lakeuden Ristin tornissa olevaa kelloa " Taivaanisän kelloksi".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 18:46

mie sanoin pienenä uimarengasta pinnakeeksi,ja vadelmaa rivimarjjaksi ja minun pikkusisko sanoo tulitikkua uunipuikoiksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:24

pöytärätti = servetti