Minun pitäsi keksiä ja esittää kysymyksiä..??Kuivan ihon hoidosta.Laittaa vinkkejä mitä voisin kysyä..

Lisätty: 20.01.2010 - 16:29

Tarvisin vinkkejä,,kun menen kilpirauhasyhdistyksen iltaan voisin kysyä terpeutillta..kun haluaisi kysymyksiä..KUIVA IHO aiheena mitä siellä käsitellään..kun en teidä mitä kaikkeva voisi kysellä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 17:51

Jos ihmisellä on kuiva iho tulee eittämättä mieleen johtuuko se kenties ilman kosteudesta, nautitun veden määrästä vai perinnöllisyydestä? Nämä voisivat olla maallikon kysymyksiä. Tietty ensimmäinen mieleen tuleva kysymys on voivatko jotkut hajustetut rasvat kuivattaa ihoa erityisesti, pitääkö ihoa rasvata jatkuvasti vai aiheuttaako sekin ihon kuivumista (etenkin, jos rasvauksen yht'äkkiä lopettaa, jolloin iho on jo ehtinyt tottua liialliseen rasvaisuuteen), onko nautitulla ravinnolla merkitystä ihon kuivuuteen, pitääkö välttää aurinkoa, kylmää tai kuivaa peseytymisvettä, yleensäkin usein peseytymistä (vesihän sinällään kuivattaa ihoa), onko sauna vahingollinen kuivalle iholle, mitkä vaatemateriaalit voivat kuivattaa ihoa, onko pyykin huuhteluaine vahingollista kuivalle iholle jne. Tässä nyt muutamia minulle mieleen tulevia kysymyksiä, jotka haluaisin itsekin kysyä jos saisin mahdollisuuden. Kerro ihmeessä vastauksia kun olet illassa käynyt, olisin iloinen niistä.

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvistä vinkeistä..Palaan kanssasi asiaan..KIITOS...Liisukka..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.01.2010 - 16:19

Tarkoitatko, että täällä kysyt, kunhan me ensin kerromme mitä kysyt. Vähän hassua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:47

mistä johtuu , et pakkasella iho kuivuu enenmän ja kutiavammaksikin niin muutuu ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.01.2010 - 08:32

Kysy vaikka mikä olisi hyvä ruokavalio ihon kannalta ja minkälaisia rasvoja sopisi käyttää. Ja mitä tulisi välttää ettei iho kuivuisi liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 08:36

Vinkki töistä kuivaihoisen suihkupesu tehdään kosteusvoiteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:25

Mikä on paras voide suojata ihoa pakkasella? Kovalla pakkasella posket paleltuvat ja niihin ilmestyy valkoisia laikkuja.