Onko tämä sivusto suomalaisia varten?

En ymmärrä miksi täytyy lykätä vieraskielisiä linkkejä kysymyksiin?

vois ne kääntää suomeksi jon on niin kieli nero.

Lisätty: 20.01.2010 - 15:30

Onko "hau mats" koiratappelu? ja "hau meni pois" koira kuoli? Mandi Kakkinen Pekka Lippasen radiokuunnelmassa sanoi "hautuu juttu" ja sai Pekan takajaloilleen.

Saksaakin osaan "gutten morgen her hauer"!

Lisätty: 20.01.2010 - 16:06

Olen muutaman reissun tehnyt ulkomaille kielitaidottomana autollakin. Ei ole ollut tulkkia mukana, (ei ole ollut vara palkata). Tosin en ole kysellytkään etukäteen, vaan mennyt katsomaan mitä sieltä löytyy. Olen varmuuden vuoksi lähetystöjen puh.num. ottanut ylös ennen matkaa. Eipä ole tarvinnut consuleita eikä kosultteja vaivata.
Tosin melkein kaikki matkani ovat tapahtuneet ennen compjuutteriaikaa.

Avainsanat: anteeksi savolaisuuteni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 14:46

Eikös tämä ole kaikille avoin

Kysyjän kommentti

oneksi ählämit ei ole pesinyt tänne, vai.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.01.2010 - 14:51

Ei ole missään mainintaa, etteikö tämä olisi muillekin kuin suomalaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 15:16

Voiko joku joka ei ymmärrä sanaakaan suomen kieltä, toimia täällä??Keskusteluhan käy suomeksi.

Lisätty: 21.01.2010 - 09:38

Täällähän ei tarvitse puhua vieraalla kielellä, jonkinlainen yksristikaks-lukutaito riittää. Vallan hyvin voi laittaa linkkejä vieraalla kielellä, eihän sitä voi kukaan kieltää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 15:52

yleensä henkilö joka kysyy ulkomaihin / ulkomaan matkailuun ym liittyviä kysymyksiä, oletettavasti osaa myös muutakin kieltä kuin suomea.
ja onhan googlessa kapulakielikääntäjä, sekä myös
erittäin monipuolinen translaattori tässä:
translate.reference.com/tran...&v=1.0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 21:59

itse en kans ossaa muuta ku raumankielt ja sitääkin jo hiukka paljo aikaa , ko sitä puhuin.. mut googles on siin etusivulla siellä ylhäällä sinisellä kääntäjä , kartat ym.. , ja sitä itse käytän kun en ain ymmärrä noit hienoi ulkamaan kielen sanoi.. mut jos täällä , joku kirjoittaa ulkamaan murteel, niin tuskin vaivaudun edes kääntämään...jos assiaa en tajuu ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 02:25

No sillehän ei vastaaja voi mitään, jollei joku lukija osaa. Suomalaisten kielitaito noin yleisesti ottaen on erinomainen ja noin kolmannes suomalaisista taitaa vähintään kahta vierasta kieltä. Tällä foorumilla käsitellään paljon matkailua ja kyllä sen edellytys on mustakin se, että osaa edes englantia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 14:32

Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia, eli niiden ihmeellistä ulkomaan kieltä puhuvienkin lähetellä kysymyksiään tänne Napsuun. Sehän tuo vain mukavia lisämausteita keskusteluihin. Puututaan kysynyksiin vasta kun ne sisältävät asiattomuuksai olipa kyselykieli sitten mikä tahansa. Eikös niin? Eipähän sitten muutu tämäkin keskustelupalsta riitelypalstaksi kuten monelle muulle palstalle on käynyt jäsenten puuttuessa turhanpäiväisyyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 19:40

Jos joku haluaatäällä vähän kielillä kirjoittaa, niin se hänelle suotakoon. Aikas lailla suomeksihan täällä asiat hoidellaan.