Missä ja millaiset ovat sardiinien hautajaiset?

Lisätty: 21.01.2010 - 08:24

Heh, heh, johan oli hauskat hautajaiset cibyllä ja janjaalla, mutta oikeasti niitä vietetään Teneriffalla Puerto de la Cruzissa helmikuulla. Sardiinien hautajaisissa suruharsoihin ja mustiin pitseihin pukeutunut kansa ulisee ja vollottaa vaeltaessaan valtavan kalarakennelman perässä pitkin kaupunkien ja kylien katuja. Satama-altaassa se kalarakennelma sytytetään tuleen ja kun viimeisetkin jäännökset ovat painuneet meren pohjaan alkaa upea ilotulitus. Musiikki raikaa aamuun asti ja viini virtaa. Baila, baila.

Avainsanat: helmikuu juhla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 14:07

Kanarian saarilla vietettävä karnevaali 06.02. Sardiinin hautajaiset

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2010 - 13:09

meillä joskus käy niin et jää , jää niin kuin ylitse tai on unohtunut sihen purkkiin ,, niin nostan komposti ämpärin kannen , isken ne kaikki purkin sisällöt sit sihen ämpäriin ja kansi kiinni .. sit kun joskus isäntä kulkee tuonne pihan perukoille , missä on se iso komppari, niin viskaa ne sit sinne .. aikansa ne sile muhivat , kunnes siirrän ne mullan muodossa kukkamaalle , jot ei hääppössii juhlii meil heitil vietä sen koomin.. mut jos joku viettää parremmat, niin otan kyl sit neuvoist vaarin.. :)

Lisätty: 20.01.2010 - 13:37

taitaakin olla karnevaali tapahtuma kanariansaarilla ... ei ihan noin tylyt , kuin minun järjestämät ja just koht ne alkaa enskuussakos .. en nyt varppi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 13:16

Liittyisikö asia jotenkin Portugaliin, ihan kuin olisi siitä hiljakkoin lukenut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 13:24

Sardiinien hautajaiset on varsin koruttomat, mutta pitkäkestoiset. Kiinnijääneet kalat nostetaan laivaan, laitetaan jäihin ja kuljetetaan kaltehtaalletehtaalle. Siellä ne perataan, paloitellan ja laitetaan purkkitehtaalta tulleeseen arkkuun. Sitten niiden päälle lorutellaan öljyä kunnes ne on peittyneet Seuraavaksi peltinen arkku suljetaan, kuljetetaan ruokakauppaan josta purkki aikanaan kulkeutuu säilytyshyllyltään asiakkaaksi tulleen ihmisolennon kotiin. Lopuksi tämä ihmisolento avaa purkin, syö sardiinit, heitää peltisen purkin roskiin ja lopetaa sardiinien hautajaiset mahdolliseen röyhtäisyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.01.2010 - 15:57

Kanarialla keväisin järjestävä show kaikkine herkkuineen.